וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הריבית תישאר ללא שינוי גם ביולי ותעמוד על רמה של 0.5% - הרמה הנמוכה ביותר אי פעם

TheMarker

11.6.2009 / 11:22

בישיר בית השקעות מעריכים שהמשק הישראלי רחוק מהתעוררות בכלכלה הריאלית, וקרוב יותר למעבר לאפיקים מסוכנים



הריבית במשק תישאר ללא שינוי גם בחודש יולי, ותעמוד על רמה של 0.5%, כך מעריכים בישיר בית השקעות. "להערכתנו, המשק הישראלי רחוק מהתעוררות בכלכלה הריאלית וקרוב יותר למעבר של הציבור לאפיקים מסוכנים, דבר שעלול לפגוע בחוסנו הכלכלי בעיתות משבר בשווקים הפיננסיים", אומרים האנליסטים.



בישיר אומרים כי השארת הריבית האפסית לאורך זמן עשויה להניע את הפעילות הכלכלית במשק, על ידי עידוד הצריכה הפרטית וגידול בהשקעות ואף להביא ללחצים אינפלציונים - מה שלא התרחש עד כה. מנגד, ריבית נמוכה לאורך זמן גורמת לעלייה חדה בביקוש לכסף, ולמעבר מאפיקים סולידיים לאפיקים מסוכנים - מה שלא התרחש עד כה על ידי הציבור, אלא בעיקר על ידי המוסדיים.



כזכור, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הותיר את הריבית לחודש יוני ברמה של 0.5%, הרמה הנמוכה ביותר אי פעם. החלטת פישר בעניין הריבית נתמכה בכך שפחתו הסיכויים לכניסת המשק לדפלציה, וגברו הסיכויים שהאינפלציה ב-2009 תתכנס לתחום היעד.



בנוסף לכך, החלטת הנגיד נתמכה בכך שהתנאים שיצרה המדיניות של בנק ישראל ממתנים את השלכות המשבר העולמי ומסייעים למשק להתאושש ממנו, וגם הנתונים השליליים המעידים כי נמשכת ההתכווצות במשק, אם כי חלה האטה בקצב בהתכווצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully