וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות מבצר השליטה באזורים: יורם טורבוביץ מונה ליו"ר הדירקטוריון במקום שעיה בוימלגרין

מיכאל רוכוורגר

11.6.2009 / 11:27

טורבוביץ' קיבל ההצעה לפני כחודש מידי מזרחי-טפחות וגופים מוסדיים המחזיקים באג"ח של קבוצת בוימלגרין



סימנים ראשונים לאיבוד השליטה של שעיה בוימלגריןבחברת הנדל"ן אזורים, וביצור שליטה לא פורמלית של מזרחי טפחות. אזורים דיווחה הבוקר כי ד"ר יורם טורבוביץ' מונה ליו"ר דירקטוריון החברה במקומו של בוימלגרין. טורבוביץ' קיבל לפני כחודש את ההצעה להתמנות לתפקיד מידי בנק מזרחי טפחות וגופים מוסדיים המחזיקים באג"ח של קבוצת בוימלגרין. זאת אחרי שמועמדותו של רו"ח צבי יוכמן ירדה מהפרק.



מינויו של טורבוביץ' התבצע בתיאום מלא של מזרחי טפחות בניהולו של אלי יונס. . הבנק הוא הנושה הגדול של החברה האם של אזורים - בוימלגרין קפיטל, זאת לאחר שהעניק לבוימלגרין ב-2006 הלוואה של כ-700 מיליון שקל לרכישת השליטה באזורים (כ-64%). בוימלגרין קפיטל מצויה אף היא במגעים להסדר חוב. עם מינויו של טורבוביץ' מקווים במזרחי טפחות כי הוא יוכל לסייע בשיקום החברה, שלמרות מצבה הלא פשוט ממשיכה למכור דירות בישראל בקצב מרשים.



טורבוביץ' (50), לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, סיים לפני כ-8 חודשים את תפקידו כראש סגל בלשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. טורבוביץ' החל לשמש לפני כמה חודשים כיועץ מיוחד של קבוצת לבייב הבינלאומית ואפריקה ישראל הציבורית.



אזורים ממשיכה לחפש מנכ"ל קבוע לחברה. זאת אחרי שמתי דב הודיע לפני כחודש וחצי על סיום תפקידו.בשלב זה שמואל סלבין סגן יו"ר הדירקטוריון ממלא את מקום המנכ"ל.



בוימלגרין קפיטל מצויה במצב של חדלותפרעון,ומחזיקי האג"ח שלה בהיקף של כ- 400 מיליון שקל פנו השבוע לנאמן בדרישה לכנס אסיפות בעלי האג"ח ולדרוש פרעון מיידי של יתרת החוב. זאת אחרי שהמגעים להגעה להסדר חוב כולל התפוצצו, בשל העובדה כי שעיה בוימלגרין הגדיל בשבוע שעבר את ביטחונותיו למזרחי טפחות ב- 25 מיליון דולר נוספים מ- 50 מיליון דולר ל- 75 מיליון דולר, מבלי להגדיל את הבטחונות לבעלי האג"ח.



אזורים, אף היא מצויה במצב פיננסי מאתגר, וקיים חשש כי גם בעלי האג"ח שלה ידרשו פרעון מיידי של יתרת החוב של למעלה מ- 800 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully