וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר תחרויות יזמים צעירים: שמיכת פלנל "מתלבשת" ו-gps דוגם מהירות

טלי חרותי-סובר

11.6.2009 / 11:46

שתי תחרויות יזמים צעירים הסתיימו השבוע; הרעיונות העסקיים לא פחות מעניינים מאלה של היזמים המבוגרים



שתי תחרויות יזמים צעירים הגיעו בימים האחרונים לסיומן. בטכניון נערך הגמר הארצי של הפרויקט הבינלאומי "היזמים הצעירים" (גילאי 14-15) שמתקיים זו השנה ה-19 ברציפות בחסות בנק לאומי. לגמר העפילו 10 קבוצות מבתי ספר שונים מרחבי הארץ, שבמהלך שנת הלימודים למדו הקמת חברה עסקית, חשיבה על מוצר, תכנון המוצר והפקתו, וכמובן מכירתו לציבור.



השנה זכתה במקום הראשון קבוצת "דה שולטים" מבית הספר "דה שליט" ברחובות, בזכות ה"שרוולית" - שמיכת פלנל חורפית וקלילה, שבתוכה שני שרוולים להכנסת הידיים, המעניקים למשתמש בה את האפשרות להתהלך איתה ממקום למקום בתוך הבית, בדיוק כמו בגד.

עד כה מכרה החברה כ-600 שרווליות בהיקף של 32 אלף שקל. דובר החברה, דניאל פרץ, בן 15, מסר שהחברה נמצאת כעת במשא ומתן מתקדם למכירת המוצר עם חברת הכבלים hot ועם אל על. בחודש הבא תטוס הקבוצה להולנד כדי להשתתף בתחרות הגמר האירופאית של הפרויקט.



במקביל נערך גם גמר תחרות היזמות של "נקודת מיפנה". הצוות הזוכה, שחבריו הם בני נוער מחיפה ומירושלים, זכה בפרס כספי ונציגו יטוס לארה"ב, שם ייצג את ישראל באירוע בינלאומי ליזמות נוער.



בעוד בתחרות "היזמים הצעירים" נדרשת הקבוצה ליצירת מוצר, הרי שזו של "נקודת מפנה" מבקשת ממשתתפיה הצגת תוכנית עסקית אפשרית ומעניינת. זוכי השנה הציעו שבב מיוחד המתחבר למכשיר ה-gps שיוכל להעביר מידע על מהירות הנהג.



התחרות מהווה את שיאו של תהליך ארוך, במהלכו מקבלים בני הנוער, שנשרו ממסגרות חינוך פורמליות, הכשרה עסקית המבוססת על תוכנית nfte (ניפטי) האמריקאית. התוכנית מכשירה להקמת עסק קטן ומלמדת חישוב החזר השקעה, ניהול תקציב, הכנת מצגת והצגתה ועוד. לתחרות הגיעו עשרות רעיונות למיזמים חדשים והשבב הוכרז כמעניין והייחודי מביניהם.



עד היום ליוותה "נקודת מיפנה", התכנית הקהילתית של הבנק הבינלאומי, עמותת "אשלים"-ג'וינט וארגון "מתן", כ-3,000 בני נוער. במהלך התוכנית מלווים עובדי הבנק בהתנדבות את המשתתפים ומסייעים בבניית התוכניות העסקיות. את התכנים המקצועיים מעבירים מורים ומדריכים חינוכיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully