וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני תומך באוצר בחזית מול בנק ישראל

יו"ר ועדת הכספים: "ועדת הכספים לא נאשר חוק שייתן עצמאות לבנק ישראל בנושא הניהולי כולל בנושא השכר"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני (יהדות התורה) מביע תמיכה במשרד האוצר במחלוקת עם בנק ישראל. גפני אמר היום, כי "יש להיצמד להסכם שהתגבש בין בנק ישראל למשרד האוצר בשנתיים האחרונות ולא לחרוג ממנו. ועדת הכספים לא תאשר חוק שייתן עצמאות לבנק ישראל בנושא הניהולי כולל בנושא השכר. בנק ישראל לא אמור להיות שונה מיתר הגופים המפוקחים על ידי האוצר".

אתמול עלה הסכסוך בין האוצר לבנק ישראל מדרגה כאשר הבנק פרסם מכתב חריף בו נכתב בין היתר: "לצערנו, אחרי שלוש וחצי שנים של ניסיון לקדם את חוק בנק ישראל תוך שיתוף פעולה עם האוצר, אנו מגלים פעם נוספת שזווית הראייה של האוצר מעידה על חוסר הבנה ביחס לבנק מרכזי ועצמאותו, ואינה משרתת את האינטרסים של המשק הישראלי. חבל שחוק כל כך חשוב למשק, בעיקר בעת הנוכחית שבה המשק מתמודד עם השלכות של משבר כלכלי, אינו מקודם".

עוד נכתב בהודעת הבנק, כי "ההתייחסות של האוצר לגבי הפיקוח על השכר היא אחיזת עיניים. בבנק ישראל מדגישים, שבהצעת החוק החדשה לבנק ישראל יש מנגנון פיקוח חיצוני על השכר בבנק באמצעות ועדה מקצועית, שמבטיח שקיפות ובקרה ציבורית על השכר. מערכת הפיקוח הנוכחית נכשלה מזה זמן מכיוון שאינה מסוגלת לקחת בחשבון את הצרכים של בנק ישראל כגוף שלטוני חשוב במסגרת ניהול המדיניות הכלכלית בישראל. לצערנו מערכת הפיקוח הנוכחית רק מעודדת התקפות תקשורתיות על בנק ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully