וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר לבנון: שקלנו לייצר "מנתקי זרם" גם עבור איגרות החוב אך לאחר דיונים זה ירד מהפרק

טל לוי

11.6.2009 / 12:40

לבנון: בישראל, מי שמקבל משכנתא צריך להראות מאין הוא יוכל להחזיר אותה



"בישראל, מי שמקבל הלוואה צריך להראות ולהוכיח מאין יוכל להשיב את הכסף". כך אמרה מנכ"ל הבורסה, אסתר לבנון, למשתתפים בפאנל שנערך במסגרת iosco (הארגון המאגד את רשויות ניירות הערך בעולם) ושעסק בהשפעת המשבר על השווקים המתעוררים.



בפאנל השתתפו מנכ"ל מורגן סטנלי בסין, הו יו, יו"ר רשות ניירות ערך הברזילאית, מריה הלנה סנטנה, יו"ר הרשות ההודית, סי.בי. בהאב ומנכ"ל הבורסה הישראלית, אסתר לבנון.



לבנון אמרה כי "ישראל נכנסה למשבר במצב מקרו כלכלי מצויין ולאחר 5 שנים של צמיחה" והסבירה את ההבדל בין האופן שבו מעניקים הבנקים בישראל משכנתאות לעומת האופן בו זה מתרחש בארה"ב. לבנון דיברה על "מנתקי הזרם" הקיימים בבורסה ואשר מפסיקים את המסחר כשהמדדים יורדים ב-12%, וחשפה כי בעברה שקלה הבורסה ליצור מנתקי זרם גם עבור שוק האג"ח. לאחר התייעצות עם רשות ניירות ערך הוחלט להותיר את המצב ללא שינוי.



המשתתפים בפאנל דיברו בעיקר על מצב מדינותיהם: "לפני שנה, נפגשנו ודיברנו על משבר הסאבפריים בארצות הברית. כיום אנחנו כבר מתמודדים עם משבר כלכלי חובק עולם. עם זאת, ברזיל הגיעה למשבר במצב מצויין ועם מערכת פקוח הדוקה על הבנקים" אמרה סנטנה שהציגה את מערכות הפיקוח שמפעילה רשות ניירות ערך של ברזיל.



מנכ"ל מורגן סטנלי בסין, הו יו, הציג את נתוני הכלכלה הסינית ואמרה כי ב-10 השנים האחרונות, צמח התוצר בסין בקצב שנתי ממוצע של 9% ואמר כי אחד ממנועי הצמיחה של סין היא השקעות זרות והביקוש המקומי הגבוה. יו דיבר גם הוא על היציבות של הבנקים הסיניים ואמר כי הם הציגו בשנה שעברה יחס הלימות הון של 12.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully