וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטה לה ויסטה קליפורניה

אשר שכטר

11.6.2009 / 12:46

ממשלת קליפורניה, בראשות ארנולד שוורצנגר, על סף קריסה פיננסית בגלל הנפילה בהכנסות ממסים. "ללא פתרונות אנחנו של 50 יום מקריסה מוחלטת "

ממשלת קליפורניה עשויה לסבול מקריסה פיננסית ב-50 הימים הקרובים בעקבות הנפילה בהכנסות המדינה ממסים, אלא אם יצליח מושל המדינה ארנולד שוורצנגר לשכנע את המחוקקים לקבל את הצעותיו לצמצום הגירעון התקציבי - כך הזהיר היום החשב הכללי של קליפורניה, ג'ון צ'יאנג. אתמול הזהיר שוורצנגר כי יניח לממשל בקליפורניה "לשבוק חיים" לפני שיסכים לקחת הלוואה בריבית גבוהה כדי לאפשר לרשויות המקומיות להמשיך לפעול.

צ'יאנג, שהזהיר בעבר כי קופת המזומנים של קליפורניה הולכת ומתרוקנת בעקבות המשבר הכלכלי המחריף במדינה, אמר אתמול כי הכנסותיה של קליפורניה ממסים נפלו בחודש מאי ב-1.14 מיליארד דולר, או 17.7%, לעומת מאי 2008.

הכנסותיה של המדינה ממס הכנסה צללו ב-39.3% במאי, לעומת מאי 2008, והכנסותיה ממסי חברות צנחו ב-52.1%. ממשלת קליפורניה סובלת כיום מגירעון תקציבי עצום של 24 מיליארד דולר, וניצבת בפני סכנה של פשיטת רגל.

צ'יאנג הוסיף כי הכנסותיה של קליפורניה היו נמוכות ב-827 מיליון דולר מהערכותיו של המושל שוורצנגר, והזהיר כי המדינה עומדת בפני אסון פיננסי אם לא תנקוט בצעדי חירום במהרה. "ללא פתרונות מידיים מצד המושל והמחוקקים, אנחנו נמצאים במרחק של פחות מ-50 יום מקריסה מוחלטת של הממשל המקומי. רק תקציב מאוזן יאפשר לנו להיחלץ ממשבר המזומנים הגדול ביותר של קליפורניה מאז השפל הגדול", אמר צ'יאנג.

שוורצנגר הרפובליקני הציע תוכנית לפיתרון המשבר הכוללת קיצוצים עמוקים בתקציב המדינה ובתוכניות סוציאליות, אך תושבי קליפורניה דחו במשאל עם את הצעותיו של שוורצנגר ואישרו רק הצעה אחת, לפיה יוקפא שכר המחוקקים כל עוד המדינה סובלת מגירעון. הצעותיו של שוורצנגר כללו בין היתר הארכת תוקפם של מסים זמניים, העברה של תקציבים בין סעיפים ונטילת הלוואות כנגד רווחים עתידיים ממפעל ההגרלות של המדינה.

עמק הסיליקון מתמוטט

כלכלת קליפורניה נמצאת במשבר מתמשך מאז פקיעתה של בועת הדוט.קום, אשר החמיר בשנה האחרונה בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב והעלייה החדה בשיעור האבטלה, שזינק לרמה של 9.3% - שיא של 15 שנים - והירידה בהכנסות ממסים. מושל קליפורניה הקודם, גריי דיוויס, הודח ב-2003 בהליך מיוחד בשל כישלונו בהנהגת המדינה. כוכב הקולנוע שוורצנגר נבחר במקומו באותה שנה, וזכה בבחירות שוב ב-2006, אך בשל מחלוקות פוליטיות עם המחוקקים המקומיים לא הצליח לפתור את המשבר הכלכלי המחריף.

אתמול איים שוורצנגר כי אם לא יסכימו המחוקקים על פיתרון מהיר למשבר הכלכלי, הוא יניח לממשל המקומי "לשבוק חיים". "הלוואות נוספות רק יתנו למחוקקים סיבה לדחות את מציאות הפיתרון לבעיות. מה שאנחנו צריכים לעשות הוא פשוט להקפיא את המימון, לתת להם להרגיש איך זה כשהמדינה פשוט נסגרת והממשל שובק חיים", אמר שוורצנגר בראיון ל"לוס אנג'לס טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully