וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד מקבל אופציות בשווי של 4.8 מ' ש'

מיכאל רוכוורגר

11.6.2009 / 13:28

צפויים לקבל אופציות גם המשנה למנכ"ל ויועמ"ש של דלק ליאורה פרט-לוין ומנהל הכספים של הקבוצה ברק משרקי



יצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק הציבורית ואלעד גרופ הפרטית, ידוע כאחד הבוסים הנדיבים, שמפנק את מנהלי החברות הבנות בחבילות שכר נדיבות שכוללות בדרך כלל גם מניות ואופציות. כך הפכו במרוצת השנים למיליונרים גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב, איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן, עוזי ימין, מנכ"ל דלק us, אייל לפידות, לשעבר מנכ"ל דלק ישראל וכיום מנכ"ל הפניקס, מיקי נפתלי, מנכ"ל ונשיא אלעד גרופ ועוד.



עד כה תשובה לא הנהיג תוכנית אופציות לעובדי המטה של קבוצת דלק. ואולם אתמול דיווחה דלק על אימוץ תוכנית הקצאת 46,895 אופציות פאנטום למנהלים ונושאי משרה בכירה בקבוצה, לפי מחיר מימוש של 503.2 שקל למניה - הנמוך בכ-1% ממחיר המניה בשוק כיום. האופציות ניתנות להבשלה ב-3 מניות שוות החל מבעוד שנה. מניית דלק זינקה מאז תחילת השנה בכ-325% ובדלק מאמינים כי העליות במניה יימשכו.



אופציות פאנטום הנן אופציות המוענקות ללא תמורה, אך הן לא יהיו ניתנות למימוש למניות דלק, אלא למענק כספי במזומן בסכום השווה להפרש שבין עליית מחיר השוק של מניית דלק (במידה שתהיה עלייה) לבין מחיר מימוש של האופציות ביום ההענקה.



השווי הכלכלי של אופציות פאנטום שהוענקו לבכירי דלק לפי מודל בינומי לתמחור האופציות, הנו כ-11.2 מיליון שקל. במסגרת התוכנית, מנכ"ל דלק אסי ברטפלד יקבל 20,000 אופציות ששוויין לפי המודל הבינומי הנו כ-4.8 מיליון שקל.



בנוסף לכך, ברטפלד מחזיק 0.04% ממניות דלק, ששוויין עומד על כ-2.3 מיליון שקל. מלבד ברטפלד צפויים לקבל אופציות ליאורה פרט-לוין, משנה למנכ"ל ויועצת משפטית של דלק, וכן ברק משרקי מנהל הכספים של הקבוצה.



ועדת הביקורת והדירקטוריון מנמקת את אישור תוכנית האופציות: "הובא בחשבון עיתוי המענק, על רקע המשבר הכלכלי, שכן הדירקטוריון בדעה כי בתקופה זו, בה מתמודדת החברה עם אתגרים יוצאי דופן, יש חשיבות לשימור ותמרוץ נושאי משרה, בהם המנכ"ל, לשם הובלת והתפתחות עסקיה של החברה, וכי היקף המענק ותנאיו סבירים בנסיבות הענין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully