וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח גבית

מאת אורי סלע

11.6.2009 / 13:56

תיקי הגב נוחים לנשיאה וכעת הם מעוצבים במיוחד: בגזרות קלאסיות, במראה חדשני ואפילו עשויים מצמיגים ממוחזרים



תיקי הגב זוכים בימים אלה לפריחה אפנתית. הם נוחים יותר מתיקי היד, מסייעים לחלק את המשקל באופן טוב יותר וכך מקלים על הגב, וכעת אפשר להשיג אותם במגוון גדול של עיצובים מעניינים.



מגוון גזרות

חובבי האפנה ימצאו לצד הגזרות השגרתיות מגוון גזרות מיוחדות. תיקי הילקוט, למשל, עשויים לרוב מבד, נסגרים בשרוך, נראים מעט זרוקים ומעבירים מסר נונשלנטי. שילובם במערכת לבוש מוקפדת ייצור ניגוד נכון וימשוך תשומת לב.



מירב אוחיון, שמעצבת את קולקציית האביזרים של חנות הבגדים סקוור 1, עיצבה העונה קיטבג עשוי מבד פוטר רך למגע. היא מספרת כי הרעיון שהנחה אותה היה לקחת את הקיטבג הצבאי המוכר, המגושם והקשיח, ולעדן אותו באמצעות חומרים רכים.



גזרה מוצלחת אחרת היא גזרת האולד סקול - תיקי גב בהשראת ילקוטי בית הספר של שנות ה-50 וה-60. קרן זרקה, מעצבת ובעלים של חברת האפנה anna k, משיקה בימים אלה קו תיקי אולד סקול, העשויים כותנה מצופה שעווה שהופכת את המוצר לחזק ולעמיד לאורך זמן.



שומרים על פונקציונליות



תיקי הגב הם פתרון פרקטי לאנשי עסקים שצריכים לשאת עמם מחשב נישא, בגדים להחלפה לחדר הכושר ושאר כבודה אישית במשך שעות ארוכות.



רוב תיקי הגב ארגונומיים, מעוצבים ומציעים נפח גדול ופתרונות אכסון מתקדמים. ברבים מהם אפשר למצוא כיסים חיצוניים התפורים כמכפלות נסתרות ומאפשרים גישה קלה. לימור גלילי, מעצבת תיקים ובעלת חנות הנושאת את שמה, אומרת כי ההקפדה על הפרטים הקטנים - כגון איכות חומרי הגלם, התפירה, איכות הבטנה והחלוקה לתאים - היא זו שמעניקה לתיק חיים ארוכים.



בתיקי גב, אופן תפירת הרצועות ועוביין חשובים מאוד לנושאים את התיק במשך שעות רבות. הסובלים מבעיות גב יכולים להתחדש בתיקים עם גב קשיח, שמספקים תמיכה לגב ומאפשרים לשאת את התיק זמן רב יותר.



מדפיסים על זה



בקיץ הקרוב יגיעו לחנויות תיקים במגוון רחב של הדפסים, החל בהדפסים פרחוניים וצבעוניים, עבור באיורים הומוריסטיים וכלה בהדפסי חיות וצמחים.



משנים ייעוד



אם אתם רוצים להצטייד בתיק גב ייחודי, תוכלו לבחור בתיק שמשלב אלמנטים אפנתיים בעלי ייעוד שונה. הטבעות ותבליטי גומי, בדומה לסוליות נעליים, יעניקו לתיק חספוס ספורטיווי. בחברת האפנה אדידס שילבו בקולקציית הרטרו שלהם גומי דמוי סוליית נעליים בחלקו החיצוני של תיק הגב, כמחווה לנעלי סטאן סמית המיתולוגיות משנות ה-60. במותג אופנת הרחוב ג'יפה יצרו קו של תיקי גב המיוצר מפריטי וינטאג', כמו חולצות עבודה ישנות ובגדי ספורט.



אילנית נאוטרה, מעצבת ובעלת תיקי נאוטרה, מייצרת תיקי גב מפנימיות של צמיגים ומקפידה בתהליך המיחזור על איכות המוצר ועל הגימור, כדי להפוך את הצמיג הישן לתיק שמיש וחזק.



קלאסיקה מנצחת



לצד הגזרות המיוחדות, העיצובים הקלאסיים שומרים על מקומם ומתחדשים באמצעות שימוש בטקסטורות מעניינות, בתוספות פנימיות לאכסון או בשינויים קלים בגזרות. גזרת הטרפז, המתאפיינת בבסיס רחב יותר לעומת חלקו העליון של התיק, משלבת את הקלאסי והמוכר עם השיקי והעדכני.







מימין: תיקי וינטאג', anna k 074 שקל; תיק טרפז, דניאלה להבי, 1,590 שקל; תיק פוטר עם רוכסן, סקוור 1, 399 שקל; תיק עור אדום, נטע שדה לארנקי עמנואל, 1,600 שקל







מימין: תיק עור, לימור גלילי, 1,980 שקל; תיק פרחוני, קפה ביזאר, 1,400 שקל; תיק מצמיגים ממוחזרים (מבט מקדימה ומאחורה), נאוטרה, 780 שקל; תיק עשוי מחולצת עבודה ישנה, ג'יפה, 199 שקל; תיק עם גב קשיח, סמסונייט, 2,720 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully