וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונג'ורנו פרינצ'יפסה

מאת רותם שטרקמן

11.6.2009 / 13:56

בליני, האיטלקית הכפרית הוותיקה בנוה צדק, מפנקת גם בצהריים



קוקטייל מתקתק וצונן המוגש לכל סועד בשילוב חיוך היכרות ראשוני מהמלצרית, הוא הבסיס לשמה של המסעדה הכפרית-איטלקית הנעימה בליני, שממוקמת בשכונה הכי יפה של תל אביב. בליני הוא קוקטייל שמקורו בהארי'ס בר, בוונציה שבאיטליה, אבל המסעדה בת ה-14 כבר הרבה יותר מפורסמת מהקוקטייל בן ה-80. לפחות בנוה צדק.



המלצרית החייכנית, שלא היתה עסוקה במיוחד, נאלצה להפגין סבלנות רבה כלפי הלא-החלטי מבינינו (שחיפה על כך בחינניות טבעית), והסבירה באדיבות מהן המנות המיוחדות, כיצד הכינו את רוטב הציידים של העיקרית (ציר בשר, חרדל ושמנת) ופירטה את מרכיבי הבליני, קוקטייל הבית המפורסם (נקטר אפרסקים, רום, שמפניה ויין אדום).

אחרי בקבוק המים הקרים המתבקש בצהרי יום קיצי של תחילת יוני, הוגש לשולחן לחם הבית המפורסם של המסעדה - פרוסות עבות צלויות משובצות עשבי תיבול ושמנוניות במידה הנכונה. בבליני טוענים לראשוניות על התערובת הפשוטה שבה טובלים את הלחם - שלולית שמן זית ובה כתם בלסמי, ומעט פלפל שחור גרוס. כיום זו נראית כמעט כמו בדיחה על מקוריות, אם כי כאשר בליני נוסדה ב-1995 לא היו עדיין מספיק מסעדות ששילבו בהצלחה פשטות, איכות וניחוחות חו"ליים מרעננים.



הדיל העסקי של בליני דומה לזה של מסעדות רבות: במחיר המנה העיקרית מקבלים מנה ראשונה (או אחרונה) וכן שתייה קרה (סודה או לימונדה) או שתייה חמה. המנות הראשונות שבחרנו היו אנטיפסטי וריפייני (ירק עונתי ממולא בשר). הריפייני, חציל שדומה בצורתו ובטעמו למוסקה, טבל ברוטב עגבניות והוקרם בפרמזן. האנטיפסטי הורכב מלפחות עשרה סוגי ירקות - למשל, בטטות צלויות, חציל מתקתק, כרובית ופלפלים אדומים - והיה עשיר ומשביע. כך עלה אצלנו (אצל הקמצן מבינינו) הרעיון הדי ישראלי של להתמלא מהאנטיפסטי ומהלחם (שניהם מוגשים ללא הגבלה) ולבקש שיארזו את המנה העיקרית הביתה לארוחת ערב - וכל זאת במעט יותר מ-60 שקל.



מאחר שאנחנו לא קמצנים, הסתפקנו בצלוחית אנטיפסטי אחת וחיסלנו כמעט לגמרי את שתי המנות הבאות בהנאה: פנה טוסקאני (64 שקל) - פסטת פנה ברוטב עגבניות, פטריות, זיתים שחורים, נתחי חזה עוף, ראשי שום מושחמים בגריל ועגבניות קצוצות; וסקלופיני עוף ציידים (72 שקל) - נתחי חזה עוף על מצע פנה ברוטב ציידים עשיר (עליו כבר דיברנו קודם) - שאף היא לא איכזבה. שתי המנות היו טעימות, מקוריות בהרכבן ונדיבות מבחינת נתחי הבשר.



בליני לא איכזבה אותנו גם בצהריים. אחרי תה עם נענע ואספרסו כפול יצאנו לשקיעה של סוזן דלל, שבעים ומרוצים, עם "דוגי בג" של שאריות מנת הפסטה שלא הצלחנו לסיים ועם חשבון של 156 שקל (כולל טיפ).



חשבון, בבקשה



ההצעה: מנה ראשונה (או אחרונה), עיקרית ושתייה קרה (או חמה) ב-48-89 שקל. טוב לביזנס: מתאים גם לטירמיסו וקפה לפנות ערב או אחרי הצגה טובה. בשולחנות הסמוכים: זוגות ביום רומנטי וחבורת מורות שבאו לסיור בנוה צדק. יתרון יחסי: האווירה האיטלקית שמשתלבת במיקום המעולה. מישהו מטפל בך: השירות האדיב מידרדר כשהמסעדה מלאה.



בליני, יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל, נוה צדק, תל אביב, טל': 03-5178486. העסקית מוגשת בימים א'-ו' בשעות 17:00-12:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully