וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשמי קרטל הגז בדרום זוכו מחמת הספק מעבירות של הסדר כובל

עמית בן-ארויה

11.6.2009 / 15:08

פזגז וגז יגל הואשמו כי הגיעו להסדר על פיו תימנע כל קבוצה מלפנות לצרכני הגז של החברה המתחרה השנייה



הנאשמים בפרשת קרטל הגז בדרום זוכו מחמת הספק מעבירות של הסדר כובל - כך קבע היום בית המשפט המחוזי בירושלים.



לפי כתב האישום שהוגש ב-2005, החל מהמחצית השנייה של 2002 היתה תחרות בין קבוצת פזגז לקבוצת גז יגל על ליבם וכיסם של צרכני הגז בקרית גת, באר שבע וירושלים, באופן שכל קבוצה הציעה ללקוחותיה של זולתה אספקה ושירותי גז במחירים נמוכים מכפי ששילמו עד אותה עת, במטרה לעודד את הצרכנים להחליף את ספק הגז שלהם.



רשות ההגבלים העסקיים טענה שנערכו מגעים בין שתי הקבוצות לגבי האפשרות להגיע להפסקת אש בתחרות. בכתב האישום נטען כי בסופו של דבר הגיעו הקבוצות לכדי הסדר מקיף וכולל, על פיו תימנע כל קבוצה מלפנות לצרכני הגז של רעותה בהצעות להספקת שירותי גז במחירים נמוכים יותר.



"אמנם הרהורי עבורה עלו במוחם, אך לכלל מעשי עבורה לא בהכרח הגיעו. חילופי דברים בין הקבוצות היו, פגישות התקיימו, מחשבות הועלו, תוכניות תוכננו, ואף הוצעו הצעות בדבר הסדר, אולם לא שוכנעתי די הצורך כי אלה יצאו מן הכוח אל הפועל. זאת, לאו דווקא מאימת הדין ולא משום טובת הצרכנים. שיקולים אלה לא עמדו בראש מעייניהם של הנאשמים", כתב השופט נעם סולברג בהחלטתו לזכות את הנאשמים.



השופט הוסיף כי "אם נמנעו בסופו של דבר מעשיית הסדר כובל, הרי זה מחמת העובדה שהשתלשלות העניינים בשטח, יחד עם שיקלול האינטרסים המנוגדים של הנאשמים והקבוצות, לא הביאו לכדי מפגש רצונות. חרף החתירה המשותפת להסדר, לא הגיעו נציגי הקבוצות לנקודת שווי המשקל שבה תהא כדאיות כלכלית-עסקית לגיבוש הסדר".



לדברי השופט, "כאשר ניצבות לפני בית המשפט שתי מסכתות עובדתיות, האחת המובילה להרשעה והאחרת המצדיקה זיכוי, ושתיהן עשויות להתקבל על הדעת על פי חומר הראיות, אז יש להעדיף את האפשרות המיטיבה עם הנאשם, גם אם היא מסתברת פחות. גרסתם של הנאשמים בפרשה הנדונה איננה בגדר השערה, וההסתברות להתרחשותה איננה תאורטית גרידא".



עם הנאשמים המזוכים נמנים חברת פזגז, שיוצגה על ידי משרד צבי אגמון, והחברה הבת של פזגז - שכביץ פטרולגז - שיוצגה על ידי עורכי הדין אילן סופר, חגית בולמש ויסמין רובין.



כמו כן, זוכו תני גבע, שהיה בתקופה הרלוונטית סמנכ"ל וראש אגף השיווק של פזגז, יצחק קיאלי לשעבר מנכ"ל פזגז ירושלים ויוסף קרוגמן מפטרולגז. שלמה אביטן, אהרון אביטן ורפי בוגנים מחברת גז יגל והחברה עצמה, שזוכה אף הם, יוצג על ידי משרד יעקב שפיגלמן.



(פ 1061/05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully