וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מעלות הודיעה על אישרור דירוג האג"ח של אלוני חץ בדירוג A; תחזית הדירוג שונתה לשלילית מיציבה

TheMarker

11.6.2009 / 16:00

בחברת הדירוג S&P מעלות הודיעו גם על קביעת דירוג A שלילי לאג"ח החדשות, אותם החברה מתכוונת להנפיק



s&p מעלות הודיעה על אישרור דירוג האג"ח (סדרות ג', ד' ו-ו') של חברת , המדורגות כיום בדירוג a. תחזית הדירוג שונתה מיציבה לשלילית. בנוסף לכך, s&p מעלות הודיעה על קביעת דירוג a שלילי לאג"ח החדשות (בהיקף של עד 300 מיליון שקל) אותם החברה מתכוונת להנפיק, כאשר התמורה תיועד למיחזור חוב קיים.



"שינוי תחזית הדירוג נובע בעיקר מגידול מהותי במנוף הפיננסי של החברה ברמת הסולו (יחס חוב נטו לשווי פורטפוליו), אשר במידה ולא ישתפר מהותית עד סוף 2009 יפגע בדירוג הנוכחי. אנו מצפים שהמינוף ירד עד לרמה מקסימאלית של 60%, על מנת לשמור על הדירוג הנוכחי", אומרים האנליסטים.



ב-s&p מעלות אומרים כי "דירוג האג"ח משקף את הפרופיל העסקי החזק של החברה, הנובע מפורטפוליו המורכב בעיקר מהחזקה בחברות נזילות מאוד, בעלות סיכון אשראי נמוך וודאות תזרימים מדיבידנדים גבוהה. מנגד, הדירוג מוגבל בפרופיל פיננסי חלש של החברה בהשוואה לפרופיל העסקי, בעיקר בשל רמת המינוף הגבוהה ברמת הסולו".



בנוסף לכך, הפרופיל העסקי של החברה מושפע לחיוב מנזילות גבוהה יחסית של החזקות החברה, טוענים האנליסטים. "מעל ל-90% משווי הפרוטפוליו הנוכחי הינו סחיר בבורסות שונות בעולם, ומרבית ההחזקות נהנות ממחזורי מסחר יומיים גבוהים. להערכתנו, רמת הנזילות הגבוהה של נכסי החברה מגדילה את הגמישות הפיננסית, בכך שתאפשר לה למכור בקלות יחסית מניות במקרה של מצוקת נזילות זמנית", מסכמים ב-s&p מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully