וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים מעל 4% - לראשונה מאז אוקטובר

סוכנויות הידיעות

11.6.2009 / 16:45

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב בדרכו לשנה הגרועה ביותר מאז 1978 לפחות



התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב חצתה את רמת 4% לראשונה מאז אוקטובר, על רקע חששות כי נסיקת הגירעון בתקציב האוצר לצד נפילה בשער הדולר תגרום למשקיעים לצמצם את החזקותיהם באג"ח ממשלתיות אמריקאיות לנוכח הנפקות שיא. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.026% לרמה של 3.96% לאחר שמוקדם יותר כבר עלתה לרמה של 4.01% - רמתה הגבוהה ביותר מאז 16 באוקטובר.



מתחילת השנה, נפלו האג"ח הממשלתיות בארה"ב ב-6.5%, הנפילה החדה ביותר מאז החל להתפרסם מדד האג"ח הממשלתיות של מריל לינץ' בשנת 1978. זאת על רקע כוונת הנשיא ברק אובמה להגדיל את הגירעון בתקציב פי ארבעה ל-1.85 טריליון דולר, והתגברות החששות מפני האצה באינפלציה בארה"ב.



הירידות בשוק האג"ח הממשלתיות באה יום אחד לאחר שמכרז למכירת אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בהיקף של 19 מיליארד דולר שערך הממשל אתמול בוצע בתשואה של 3.99% - התשואה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2008.



גורם נוסף לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות היו דבריו של סגן יו"ר הבנק המרכזי של רוסיה אתמול, לפיהם רוסיה עשויה להעתיק חלק מעתודות המט"ח שלה מאג"ח ממשלתיות אמריקאיות לאג"ח של קרן המטבע הבינ"ל (imf).



בכיר בבנק המרכזי של סין אמר בשבוע שעבר כי סין שוקלת לרכוש אג"ח של קרן המטבע בסך 50 מיליארד דולר, והיום הודיע משרד האוצר של ברזיל כי ירכוש אג"ח בסך מיליארד דולר מקרן המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully