וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אדלשטיין: אף אחד לא מתעניין ברפורמה - אך שואלים כל הזמן מתי תבוטל האגרה

אופיר בר-זהר

11.6.2009 / 19:28

מוטי שקלאר: "אם עד סוף השנה לא תהיה רפורמה, אף אחד לא יצטרך לסגור את רשות השידור, כי ניסגר לבד"



יולי אלדשטיין - שר ההסברה הממונה על רשות השידור - התייחס הערב, בכנס שנערך בבית סוקולוב בנוגע לשידור הציבור, למצבה של רשות השידור והבטיח שתתקיים רפורמה. "אני רוצה להתייחס לתוכנית הריאליטי "הישרדות", אמר אדלשטיין. "לא זאת שמשודרת באחד הערוצים, אני מודה שלא צפיתי ולו בפרק אחד, אלא להישרדות של השידור הציבורי. אני שומע בימים האחרונים תחזיות שונות על כך שהכל הרוס כבר ולא תהיה שום רפורמה, ואני רוצה להגיד - תהיה רפורמה, אך בתנאי שנפסיק ליילל ונגייס תמיכה ציבורית. אנחנו חייבים לגייס את תמיכת הציבור. אף אחד לא שואל אותי מה עם הרפורמה, אך שואלים אותי כל הזמן מתי תבוטל האגרה. אם זה היחס הציבורי לנושא, העברת הרפורמה תהיה קשה בהרבה מול האוצר ושאר הגורמים".



אדלשטיין ציין כי יש לגייס תמיכה ולהסביר למה השידור הציבורי חשוב: "ביומיים האחרונים אני שומע כל הזמן שהאוצר לא מחוייב לרפורמה, אז שאלתי את שר האוצר, והוא הבטיח לי שהוא מחוייב לרפורמה ב-100%. עם זאת, בין המחוייבות לבין קבלת התקציבים יש לנו עוד הרבה עבודה". .



אדלשטיין אמר עוד כי גישתו לא תהיה "לבדוק אם שמי הופיע או לא בערוצי החדשות, אלא מה עושה הרשות". לסיכום אמר: "תהיה רפורמה, תהיה רשות חזקה. יצירה ישראלית תמצא ביטוי והדברים אפשריים". אדלשטיין התחייב כי בימים הקרובים יחל תהליך של מליאה חדשה לרשות השידור, שבה ייוצגו כל הסקטורים.



מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ציין כי "הגיע הזמן לומר הדברים ללא כחל וסרק - האם באמת הרפורמה היא בעיה של העובדים וההנהלה, או שיש סיבות אחרות? כולם יודעים שלא ליקקתי דבש בתקופת כהונתו של משה גביש, אך אין ספק שתרם רבות לרפורמה וצריך לומר לו תודה. אני אופטימי לגבי הרפורמה מסיבה טובה - כי אנו חפצי חיים. אם עד סוף השנה לא תהיה רפורמה, אף אחד לא יצטרך לסגור את רשות השידור, כי ניסגר לבד. אני חושב שהשאלה היא האם המדינה רוצה שידור ציבורי, האם היוצרים רוצים, והאם התקשורת רוצה - ואני מעמיד פה סימן שאלה גדול בנושא זה".



עוד השתתפו בכנס - מפקד גל"צ, יצחק טוניק, מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ובכירי ועובדי רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully