וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנים אחרי הניסיון הכושל של קלינטון: אובמה הציג עיקרי התוכנית לרפורמה בבריאות בארה"ב

סוכנויות הידיעות

11.6.2009 / 20:54

"תחרות מצד שירות ביטוח רפואי ציבורי תבטיח שהמגזר הפרטי ינהג ביושר ותסייע להוזיל מחירים"



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הציג היום את עיקרי תוכניתו לרפורמה בבריאות בארה"ב - 15 שנים אחרי הניסיון הכושל של הילרי קלינטון לקדם רפורמה בתחום בשנים 1993-94. אובמה, אשר הציב את הבריאות לצד תחומי האנרגיה והחינוך בתוך שלושת הנושאים העומדים בראש סדר העדיפויות שלו, אמר בנאום במדינת ויסקונסין כי יש לפעול במהירות לבלום על העלייה המתמשכת בעלויות שירותי הבריאות בארה"ב.



"אם לא נפעל, אנו נעמיד בסכנה את הביטוח הרפואי של כולם", אמר אובמה, לפי נוסח של נאומו שפורסם. ללא רפורמה, פרמיות ביטוח הבריאות יעלו, הסכומים בתלושי השכר של עובדים יתכווצו, ומשרות יאבדו, הוסיף הנשיא האמריקאי. "הרפורמה מהווה מרכיב מרכזי בעתיד הכלכלי שלנו, ותמלא תפקיד מרכזי בשגשוג ארוך הטווח של האומה הזו", אמר אובמה.



במסגרת הצגת עיקרי התוכנית היום, אמר אובמה כי לצד אפשרות לרכוש ביטוח רפואי פרטי, חייב כל אדם ליהנות גם מאפשרות לבחור בביטוח בריאות ממשלתי. "אם חברות הביטוח הפרטיות יצטרכו להתחרות בביטוח ציבורי, הדבר יבטיח שהן יתנהגו ביושר ויסייע להבטיח שהמחירים יישארו נמוכים", אמר אובמה.



אופן מימון הרפורמה טרם גובש סופית, אולם אובמה אמר היום כי בימים הקרובים יציג סעיפים ברפורמה בהם צפוי חיסכון בהיקף של מאות מיליארדי דולרים נוספים. כמו כן, שב ואמר הנשיא כי בכוונתו לצמצם את היקף ההוצאות המוכרות לצרכי מס עבור העשירים ביותר בארה"ב.



אובמה מבקש לקדם חקיקה בקונגרס, אשר נועדה להוזיל את עלות שירותי הבריאות בארה"ב, ובמקביל להבטיח כי למטופלים אפשרות בחירה וטיפול איכותי. הנשיא מעוניין שהקונגרס יאשר את החקיקה הנדרשת לביצוע הרפורמה עד חודש אוקטובר, וכי התוכנית תבטיח כיסוי גם ל-46 מיליון האמריקאים ללא ביטוח רפואי.



חברי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס מתכננים לסיים את תהליך החקיקה עד חודש אוגוסט. בסנאט כבר הוגשה הצעת חוק, ובבית הנבחרים עדיין מגבשים את עיקרי הרפורמה, אשר תאפשר לכל אדם לבחור את תוכנית ביטוח הבריאות בה הוא מעוניין, ובכלל זה אפשרות לתוכנית ממשלתית, באמצעות מנגנון ביטוח רפואי לאומי.



עם זאת, התוכנית מעוררת ביקורת מצד מגזר הביטוח הרפואי ונציגי המפלגה הרפובליקאית בקונגרס, עקב חששות כי הרפורמה תייקר את עלויות ביטוח הבריאות לעובדים בהן נדרשים מעסיקים לעמוד. עם זאת, הרפובליקאים אינם שוללים רפורמה. בחודש שעבר, הגישו ארבעה חברי בית נבחרים רפובליקאים הצעת חוק לרפורמה בשירותי הבריאות, ובשבוע שעבר הגישו הסנאטור הרפובליקאי ג'אד גרג הצעת חוק בסנאט.



מוקדם יותר השבוע, כל נציגי המפלגה הרפובליקאית בוועדת הכספים של הסנאט, למעט אחד, שלחו לאובמה מכתב בו הביעו התנגדות לתוכניתו. לדבריהם, העובדה שהתוכנית תנוהל על ידי הממשלה, תעניק לממשלה שליטה בשוק זה, ותפגע בחברות ביטוח בריאות פרטיות. מנגד, טוען אובמה כי התוכנית תאפשר לבחור גם בביטוח רפואי פרטי.



כריסטינה רומר, ראש צוות היועצים הכלכליים של אובמה, העריכה כי הרחבת ביטוח הבריאות לציבור האמריקאי כולו עשויה להביא לחיסכון בכסף. לטענתה, הרפורמה תחסוך הוצאות בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים בשנה על טיפול רפואי באנשים נטולי ביטוח רפואי, המגיעים לחדרי מיון של בתי חולים לאחר שמצבם הוחמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully