וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של פרופיט צפויים לדרוש פירעון מיידי

מאת יורם גביזון

12.6.2009 / 7:17

חברת פרופיט שבשליטת משפחת יצחקי דוחה במכתב לנציגות בעלי האג"ח את הדרישה להקצות להם 40% מהחברה ולהסתפק בדחייה של שנה בתשלומי הקרן של האיגרות



>> משפחת יצחקי, בעלת השליטה בחברת הנדל"ן פרופיט, מציבה את עצמה במסלול התנגשות חזיתית עם בעלי איגרות החוב מסדרה ג'. נציגות בעלי אג"ח ג', ד' ו-ה' צפויה להיפגש ביום ראשון כדי להחליט על דרישה לפירעון מיידי של הסדרות, בעקבות תשובת החברה למתווה ההסדר שנשלחה להם בידי הנציגות בשבוע שעבר.



בעלי איגרות החוב הציעו תשלום במזומן של 10 מיליון שקל, כלומר 4.7% מיתרת החוב עם אישור ההסדר, דחייה של שנה בלבד בתשלומי הקרן של כל אחת מהסדרות, ביצוע של תשלומי הריבית במועדם והעלאת שיעור הריבית ב-2% עד לפירעון מלא של איגרות החוב. המתווה כלל גם הקצאה ללא תמורה של 40% מהונה של פרופיט לאחר ההקצאה ובדילול מלא.

פרופיט השיבה למתווה של המוסדיים כי ההסדר אמור להתבסס על המתווה שהוכן בידי רו"ח גבי טרבלסי, שמונה כקצין אשראי בידי בעלי איגרות החוב ד' ו-ה' ושאושר בידי החברה.



פרופיט מציינת כי לוח הסילוקין שהוצע בידי בעלי האג"ח אינו מקובל ואינו סביר, וכי לדעתה ההצעה של הקצאת המניות והאופציות שהוצעה בידי טרבלסי הוגנת. החברה קיבלה את הדרישה של בעלי האג"ח לרשום שיעבוד שני לטובתם על נכסים שמשועבדים כיום לבעלי איגרות החוב מסדרה ב', אף כי החברה העריכה כי יהיה צורך בקבלת הסכמתם של בעלי אג"ח ב', שהנכסים משועבדים להם בשיעבוד ראשון.



החברה הסכימה למחוק את יתרת איגרות החוב שרכשה ושלא נמחקה עדיין, אך דחתה את הבקשה למחוק מהמסחר את המניות שרכשה בטענה כי מניות אלו ניתנות למכירה ועשויות לשמש מקור תשלום גם לבעלי איגרות החוב.



המתווה שהציעו בעלי האג"ח ותשובת החברה באו בעקבות מתווה שהוצע בידי משרד רו"ח גבי טרבלסי במחצית מאי 2009. טרבלסי מונה כקצין אשראי מטעם בעלי איגרות החוב מסדרות ד' ו-ה', שהעריכו כי יש סבירות גבוהה שהחברה לא תעמוד במועד הפירעון החלקי של אג"ח מסדרה ד' בסוף מאי 2009.



זאת לנוכח העובדה ש-18% מהנכסים הפעילים של החברה אינם מניבים הכנסה ואי יכולת להתקדם בפיתוח נכסים במזרח אירופה בשל הקיפאון בשוקי האשראי באזור זה. יתרת הסדרות ד' ו-ה' היא 160 מיליון שקל.



טרבלסי, שניהל מו"מ עם הנהלת החברה, קבע שהחברה תתקשה לעמוד במלוא תשלומי הקרן והריבית לבעלי האג"ח מסדרות ג', ד' ו-ה' בהיקף של 89 מיליון שקל.



המתווה של טרבלסי התבסס על דחייה של שנתיים בתשלומי הקרן לבעלי האג"ח מסדרות ג', ד' ו-ה', תשלום של 40% מתשלום הקרן בשנה השלישית ו-60% מתשלום הקרן בשנה הרביעית, וכן החלה בשנה החמישית של חזרה לתשלום מלא של הקרן בתוספת פריסה לינארית של התשלומים שנדחו עד לסוף חיי האיגרת.



כפיצוי על דחיית הפירעון הציע טרבלסי שפרופיט תקצה לבעלי האיגרות 3.9% מהונה ללא תמורה, וכן אופציות ל-16% ממניות החברה, לא בדילול מלא, במחיר מימוש שגבוה ב-25% עד 100% ממחירה הנוכחי של המניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully