וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בישראל יש אפשרויות, בעיקר בעת משבר"

מאת אבי בר-אלי

12.6.2009 / 7:17

סגן נשיא בנק ההשקעות האירופי EIB, שהשתתף בטקס חתימה על הסכם מימון חדש למתקן ההתפלה בחדרה, שיבח את כלכלת ישראל: "יש לכם בנקים יציבים. השאלה היא איפה להשקיע"



>> "אתם עמידים יותר מאחרים, יש לכם מגזר בנקים יציב. אנו רואים בישראל ארץ של אפשרויות, בעיקר בתקופה זו של המשבר הכלכלי העולמי. לפיכך, השאלה כעת היא איפה להשקיע ובמה" - כך אמר אתמול סגן נשיא בנק ההשקעות האירופי eib, פיליפ דה פונטיין ויו, בטקס חתימת הסכם המימון להרחבת מתקן ההתפלה בחדרה.

"תחום המים נמצא אצלנו במקום גבוה ביותר בסדר העדיפויות", אמר ויו. "בנוסף, אנו מתעניינים בהשקעות בתעשייה הסולארית". ויו הזמין יזמים ישראלים להציג בפניו פרויקטים לליווי של הבנק: "השבוע, כשאני בישראל, זה הזמן לדבר אתי על צורכי האזור ועל האפשרות שלנו לתמוך בפרויקטים בתקופת המשבר ואחריו", אמר.



החשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן, מנכ"ל שיכון ובינוי עופר קוטלר ומנכ"ל ide (הנדסת התפלה) אבשלום פלבר חתמו אתמול על הסכם הסגירה הפיננסית למימון הרחבתו של מתקן ההתפלה בחדרה, מ-100 מיליון מ"ק בשנה ל-127 מיליון מ"ק. עלות ההרחבה היא 80 מיליון דולר, והמתקן אמור להיפתח מוקדם מהצפוי - כבר באוקטובר.



מתקן ההתפלה מוקם בשותפות שווה של שיכון ובינוי ו-ide, בעלות כוללת של 1.8 מיליארד שקל. מחיר רכישת המים המותפלים יהיה 2.6 שקל למ"ק למשך 25 שנה. הרחבתו נעשית כחלק מהמכרז להרחבת מתקני ההתפלה בחדרה, אשקלון ופלמחים בהיקף כולל של 57 מיליון מ"ק בשנה.



המימון הבנקאי להרחבת המתקן מובל בידי קונסורציום בנקים זרים שמורכב מ-eib, הבנק הצרפתי קליון והבנק הפורטוגלי אספריטו סאנטו. "כולם אצלנו בבנק צחקו מהזמן שהוקצב לסיכום הסגירה הפיננסית, שלושה חודשים", אמר ארווה אוזן, נציג הנהלת בנק קליון. "בסוף נדרש מעט יותר זמן, וזו בהחלט הצלחה מרשימה".



"אלה זמנים בהם לא קל להגיע להסכם מימון", אמר פלבר, והעיר כי המכרזים שפירסמה המדינה להקמת מתקני ההתפלה החדשים (בשורק ובאשדוד) לא הביאו בחשבון את מצב האשראי העולמי. לדבריו, "הסגירה הפיננסית המוצלחת שנחתמה כאן אינה מבטיחה הצלחה במציאת מימון לפרויקטים הבאים".



קוטלר אמר: "ההצלחה בסגירה הפיננסית של ההרחבה בתקופה שבה לא כל פרויקט תשתיות גדול מצליח להתרומם משולחן השרטוט מעידה על עוצמתה של הקבוצה ועל ניסיונה רב השנים ורב המדינות בפרויקטים מסוג זה". סמנכ"ל שיכון ובינוי עמית שגב העיר כי כושרו של המתקן יאפשר בעתיד התפלה של עד 160 מיליון מ"ק מים בשנה וקרא למדינה לפעול להגדלת תפוקת המתקנים.



אורן הביע תקווה כי הצלחת מכרזי ההתפלה תסייע לקידום מעורבות במגזר הפרטי גם בשוק החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully