וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בין טעמים

TheMarker

12.6.2009 / 7:17

במקום לשבת מול הטלוויזיה ולצפות בשפים בינלאומיים מבשלים ארוחות גורמה עם המרכיבים המיוחדים של השווקים המקומיים בעולם, תוכלו לחוות את הדבר האמיתי. סדנאות בישול קצרות יכולות להשתלב נפלא בחופשה בחו"ל. לחובבי הז'אנר ?מאת עירית רוזנבלום




אקדמיה ברילה בפארמה, איטליה



הממליץ: מגזין גורמה האמריקאי



באקדמיה ברילה מתמקדים באוכל איטלקי ממנות הפתיחה ועד הזביונה. התלמיד מרכיב לעצמו מבעוד מועד את תוכנית הקורס ושולח במייל. האקדמיה בפארמה ממוקמת על גדות נהר הפו, ומתקיימת בקמפוס שעוצב על ידי אדריכל העל האיטלקי רנצו פיאנו. באקדמיה 16 עמדות בישול, תנור מובער בעצים וספרייה גסטרונומית מעולה.



מחיר: 585 דולר ליום, כולל ארוחת צהריים.



לפרטים: academiabarilla.com



בית הספר של ביני שטרן בקנדה



הממליץ: נעם שקד, מנכ"ל אתר המסעדות 2eat



"הסדנאות של שטרן, מדריכת בישול ממוצא יהודי וכתבת ידועה, מבוקשות מאוד", מספר שקד. לצד קורסים להכנת חלות וארוחת ערב שבת לפי כל כללי הטקס, מציעה שטרן סדנת בישול ממצרכי השוק המקומי בטורנטו, שאליו יוצאים התלמידים בבוקר, ומכינים מאכלים בהתאם. המחיר כולל גם ארוחות קלות.



מחיר: לסדנה של שבע שעות: 195 דולר.



לפרטים: www.bonniestern.com



האקדמיה cia בניו יורק



הממליץ: מגזין גורמה האמריקאי



האקדמיה cia (קולינרי אינסטיטוט אוף אמריקה) בניו יורק נחשבת אחד המקומות היוקרתיים ללמוד בהם את יסודות הבישול. שפים רבים, בהם כמה ישראלים, למדו שם. המקום והאווירה מספקים חוויה שהיא מעבר להכנת מתכונים: לצד לימודי בישול מקצועי משפים מובילים, מבקרים במסעדות משובחות ויוצרים קשרים עם חובבי בישול מהעולם.



מחירים: קורס בן יומיים של שכלול טכניקות בישול: 850 דולר; ארבעה ימים של בישול אוכל בריאות: 1,700 דולר; וחמישה ימים של קורס בסיסי: כ-2,000 דולר. המחירים כוללים ארוחות, אך לא לינה.



לפרטים: ciachef.edu



בית הספר של השף קרלו באיטליה



הממליץ: עדי לבנת, בעל חברת ואקאנס, המתמחה בתיירות לאיטליה



בית הספר של קרלו זארי (carlo zarri) צמוד למלון ולמסעדה שלו בכפר cortemilia בפיאמונטה. בחבל ארץ זה, כמו בחבלי ארץ כפריים אחרים באיטליה, מספר סוגי המנות המסורתיות קטן יחסית ואפשר ללמוד את כל סודות הבישול המקומי בכמה שעות בלבד.



לשיעורי הבישול בהדרכת השף קרלו, שזוכה לביקורות מצוינות בכל מגזיני האוכל הנחשבים באיטליה, אפשר להירשם לאורך כל השנה. השיעורים שמעביר קרלו כוללים מסע אל תענוגות המטבח של פיאמונטה, הכולל בשר, פסטה, גבינות מיוחדות לאזור, פטריות כמהין ועוד. הקורס לא נמשך יותר מכמה שעות ביום. בקיץ מוצעות חבילות של שמונה ימים הכוללות לינה, ארוחות גורמה, טרקינג באזור, טיולי אופניים, ביקורים ביקבים, קורסי בישול וטעימות יין.



מחיר: סדנה של חמש שעות: 130 יורו לאדם; קורס של שלושה ימים: 300 יורו לאדם.



לפרטים: 017381546



בית הספר קורדון בלו ברחבי העולם



הממליץ: נעם שקד מנכ"ל אתר המסעדות 2eat.



"המעוניינים ברשמיות וגם ביוקרה יכולים לנסות את אחד מסניפיו של הקורדון בלו ברחבי העולם שהגיע אפילו עד אוסטרליה", אומר שקד. בית הספר ידוע בזכות המתכונים המיוחדים וטכניקות הבישול שלו. הלימוד כולל את המטבח הקלאסי והמודרני. בלונדון, לדוגמה, יש קורס קצר - "טעימה מקורדון בלו" - לכאלה שרוצים לחוות את מה שלבית הספר המפורסם יש להציע. הקורס כולל הדרכה והכנת ארוחה הכוללת שלוש מנות. הקורסים, גם הקצרים, אינם מיועדים למתחילים.



מחיר: קורס של יום אחד: 185 ליש"ט.



לפרטים: www.cordonbleu.edu



איטלקוק לבישול אטי באיטליה



הממליץ: אביגדור רותם, הבעלים של אחוזת פאוזה בשאר ישוב.



"איטלקוק - הנמצא בג'זי שבמארצ'ה, שכנה של אומבריה וטוסקנה - הוא זרוע של בית הספר לבישול של תנועת הבישול האטי אליה באים מכל העולם להתמחות בשיטה. השיעורים שמים דגש על המטבח המקומי וכוללים בישול עם יינות, גבינות, נקניקים וירקות העונה", מספר רותם. בבית הספר מציעים שיעורי בישול פרטיים (מינימום שני אנשים).



מחיר: חמש שעות: 100 יורו לאדם לארוחה בשרית ו-120 יורו לארוחת דגים. קורס של שבועיים: 1,900 יורו לאדם.



לפרטים: italcook.it



------



לפרטים והרשמה: מגזין גורמה האמריקאי בחר את מיטב בתי הספר והקורסים לבישול לחובבים בפרויקט מיוחד. לפירוט מלא של הקורסים: gourmet.com/food/cookingschools; אתר המטבח הבינלאומי מציע 90 תוכניות לקורסי יום בבתי ספר מובילים באיטליה, צרפת וספרד. לפרטים: theinternationalkitchen.com; בית הספר לבישול בעיר האיטלקית סורנטו מעביר קורסים עם תפריט משתנה. לפרטים: sorrentocookingschool.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully