וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר נסחר ביציבות ברמה של 3.91 ש'; הפועלים: לבנק ישראל השפעה מוגבלת על שער החליפין

טל לוי

12.6.2009 / 9:10

בעולם, נסחר הדולר ביציבות ברמה של 1.4076דולר ליורו



המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר ביציבות כשה נסחר ללא שינוי ברמה של 3.91 שקלים. גם בעולם נסחר הדולר בשינויים קלים בלבד וברמה של 1.4076 דולר ל.







בבנק הפועלים מעריכים הבוקר כי למרות הנכונות של הנגיד לפעול למניעת תיסוף, נראה כי בתקופות של מגמת היחלשות חדה של הדולר בעולם, לפעולות בנק ישראל יש השפעה מוגבלת על שער החליפין.



בבנק לאומי מסבירים כי הדולר נחלש מול השקל בשל התעוררות מחודשת של חששות המשקיעים מהפסקת רכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל. גם כישלונו של השטר הירוק להתבסס מעל רמת ה-4 שקלים (כאשר במהלך המסחר השבוע הוא הצליח לחצות רמה זו כלפי מעלה), תרם לחולשה היחסית שהפגין המטבע האמריקאי מול המטבע הישראלי.



בעולם התחזק הדולר השבוע במעט על רקע נתוני תעסוקה שפורסמו בסוף השבוע שעבר ושהיו טובים מהציפיות המוקדמות. נתונים אלה הגבירו את אופטימיות המשקיעים לגבי התאוששותה של הכלכלה האמריקאית. כתוצאה מכך, החוזים על ריבית ה-fed, המשקפים את צפיות השוק לגובה הריבית, החלו לשקף סיכוי גבוה יותר להעלאת ריבית: החוזים מעניקים כעת סיכוי של 35% לכך שהבנק המרכזי האמריקאי יעלה את הריבית בשיעור של לפחות 0.5% עד חודש נובמבר. עלייה זו בציפיות להעלאת הריבית האמריקאית תמכה בשטר הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully