וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: שוק המניות ממתין להופעת איתותים חיוביים בכלכלה הריאלית; הפועלים: גל מימושים בטווח הקצר

טל לוי

12.6.2009 / 9:46

לאומי: על אף מהלך עליית התשואות שחל לאחרונה באיגרות הממשלתיות, הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה



"בטווח הקצר יתבסס שוק המניות ברמת המחירים הנוכחית עד להופעתם של איתותים חיוביים נוספים בצד הריאלי. בטווח הבינוני צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר בשל היעדר אלטרנטיבות" כך מעריכים הבוקר בבנק . בבנק מציינים כי שבוע המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין במגמה מעורבת, תוך התנתקות מהמגמה מעבר לים. נראה כי הציפייה למימושי רווחים לאחר גל העליות האחרון מחד, והעדר אלטרנטיבות להשקעה מאידך גררו חלק מהמשקיעים להחליט "לשבת על הגדר".







בבנק ה סבורים כי שוק המניות המקומי צפוי להמשיך ולהיות מושפע בראש ובראשונה מהנעשה בשווקי העולם, והם אלו שימשיכו לקבוע את המגמה. "ייתכן, ובטווח הקצר נראה גל של מימושי רווחים על רקע העליות הנאות שנרשמו מאז תחילת השנה, אך מנגד, התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים וההאטה שנרשמת בקצב ההתכווצות של הכלכלות הריאליות בעולם עשויות לספק תמיכה לשווקי המניות בארץ ובעולם".



ההאטה המסתמנת בקצב ההתכווצות של הכלכלות הריאליות בעולם הביאה את שוקי ההון העיקריים לעצור לנשום אויר. נראה, כי השווקים בוחנים את דרכם בעתיד, כשברקע מהדהדים עדיין ה"ראלי" שנרשם בשבועות האחרונים והציפיות, כי תוכניות החילוץ שיושמו במהלך הרבעונים האחרונים יתנו את אותותיהן. בבנק סבורים כי הקיטון הקל שנרשם במחזורי המחסר במהלך הימים האחרונים עשוי ללמד, כי גם המשקיעים המקומיים ממתינים לבחון לאן פני הדברים.



בניתוח כלכלי, נתוני המאקרו המקומיים אומנם ממשיכים להצביע על האטה במשק, כשבשבועות האחרונים בלטו לשלילה נתוני התוצר ושוק העבודה. עם זאת, לאחרונה חלה התאוששות במדד אמון הצרכנים ונרשמה עלייה קלה בשכר הממוצע במשק. נתונים אלה עשויים להשפיע לחיוב בעיקר על מצב הצרכנים ודרך כך על הכלכלה המקומית ועל השווקים הפיננסיים. לאור האמור, ממליצים בבנק הפועלים להמשיך ולבנות פוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח, והתחשבות ברמת התנודתיות הגבוהה של שוק המניות בתקופה זו.



בבנק המזרחי-טפחות כותבים כי "בראייה קדימה, לנוכח העליות הגבוהות שהיו עד כה, הסביבה הכלכלית הלא ברורה וההסתברות הגדלה להעלאת ריבית בחודשים הבאים, על רקע חשש מעלייה בקצב האינפלציה, אנו לא צופים שהעליות תימשכנה בקצב דומה. אנו דבקים בהערכתנו שהסיכון הכרוך בשוק המניות בישראל אינו נמוך, אך לנוכח הנתונים הכלכליים השוטפים כך גם הסיכוי. כתוצאה אנו ממשיכים להיות ניטרליים על השוק וממליצים על גישה זהירה ודפנסיווית".



"הסיכון בשוק הסולידי גבוה"



המסחר באיגרות החוב הממשלתיות התנהל השבוע במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים בעיקר לנוכח ירידות השערים החדות בשוק איגרות החוב הממשלתי בארה"ב, התבססות הציפיות האינפלציוניות ברמה הגבוהה של יעד יציבות המחירים והערכות כי העלייה בריבית המוניטארית קרבה.



בבנק לאומי כותבים כי על אף מהלך עליית התשואות שחל לאחרונה באיגרות הממשלתיות, הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה. זאת בעיקר לנוכח הצפי לעלייה עתידית בריבית במשק, הצפי להיקף גבוה של גיוסי האוצר והתיאבון הגובר בקרב המשקיעים להשקעה באפיקים מסוכנים יותר דוגמת מניות ואיגרות חוב קונצרניות. משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.



בבנק הפועלים מעריכים כי לאור החששות מהמשך מגמת עליית התשואות באג"ח, יש להמשיך ולשמור על מרכיב נזילות גבוה בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully