וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי העניק ל-FDA את הרגולציה על הטבק ומוצריו

ניו יורק טיימס

12.6.2009 / 10:10

החוק החדש יאפשר לפקידי הממשל להטיל מגבלות חדשות על ייצור ושיווק הסיגריות



יותר מארבעה עשורים לאחר שמשרד הבריאות הצהיר כי העישון מזיק לבריאות, עבר הסנאט האמריקאי ביום חמישי את המשוכה האחרונה כדי להעניק למנהל המזון והתרופות הפדרלי (fda) לראשונה את הסמכות לרגולציה על הסיגריות ומוצרי טבק אחרים.



החוק, שאותו צפוי הנשיא אובמה לאשר באופן מיידי, תאפשר למנהל המזון והתרופות להטיל מגבלות חדשות על הייצור והשיווק של מוצרי הטבק, שבסופו של דבר הורגים מחצית מהמשתמשים הקבועים שלהם. בית הנבחרים, שאישר חוק דומה באפריל, צפוי להצביע על הגרסה הנוכחית כבר ביום שישי.



"זהו צעד היסטורי שישנה את אופי השימוש בטבק בחברה לעד", אמר קליפורד דגלס, מנהל רשת מחקר הטבק של אוניברסיטת מישיגן, אשר ערכה מחקרים מקיפים בנושא הטבק ונמנית על הקבוצות הרבות שקוראות לרגולציה על הטבק.



משרד התקציב של הקונגרס העריך כי החוק החדש יפחית את שיעור המעשנים הצעירים ב-11%, ואת שיעור המעשנים המבוגרים ב-2% בעשור הקרוב, בנוסף לירידה שנרשמה בעקבות פעולות אחרות כגון העלאת המסים וחוקי איסור העישון.



החוק, המכונה החוק למניעת עישון במשפחה ולפיקוח על הטבק, מעניק ל-fda סמכויות רבות, אך לא את הסמכות להוציא את העישון מחוץ לחוק או לאסור על השימוש בניקוטין. החוק יאפשר ל-fda לקבוע תקנים שיפחיתו את אחוז הניקוטין בסיגריות ולפקח על כימיקלים נוספים בעשן הסיגריות.



כמו כן החוק אוסר על הוספת רוב חומרי הטעם לסיגריות, אשר משמשים לפתות אנשים להתחיל לעשן. ביטול הוספת המנטול ידחה לצורך השלמת מחקרים נוספים. גורמים במגזר הבריאות העריכו כי תקני ה-fda עשויים בסופו של דבר להפחית חלק מ-60 החומרים המסרטנים ומ-4,000 הרעלנים בעשן הסיגריות, או לשנות לרעה את טעם הטבק כדי להרתיע את המשתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully