וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ סיטי השתלם לממשל בארה"ב: התשואה על השקעת 45 מיליארד דולר בבנק - פי 3 ממדד S&P 500

סוכנויות הידיעות

12.6.2009 / 17:19

התשואה עבור משלמי המסים על חילוץ הבנק - 7.5%; אנליסט: "מדובר בתשואה סבירה"



ציבור משלמי המסים בארה"ב הרוויח תשואה של 7.5% על 45 מיליארד דולר שהזרים הממשל לחילוץ בנק סיטי. תשואה זו גבוהה פי יותר משלושה מהתשואה שהיתה מניבה השקעה של הכסף במדד המניות s&p 500- כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



מנכ"ל סיטי, אשר נדרש להופיע בפני הקונגרס בחודש פברואר כדי להסביר את האופן בו ניצל הבנק את כספי הממשל, התחייב באותה עת להפוך את הכספים "להשקעה רווחית עבור העם האמריקאי". התשואה מאז שהממשל רכש נתח ראשון בבנק ב-28 באוקטובר, כולל דיווידנדים, היתה כאמור 7.5%, לעומת 2.4% שהניב על אותו בסיס מדד s&p 500.



"כל רווח שישיגו הוא חיובי", אמר אסטרטג השווקים הראשי פרדריק דיקסון מחברת ד.א. דיווידסון. "לאחר שביצעו השקעה עצומה, נדמה על פניו, שמדובר בתשואה סבירה עבור משלמי המסים", הוסיף.



בחודש אוקטובר, הזרים הממשל לסיטי 25 מיליארד דולר, וכעבור חודש הזרים 20 מיליארד דולר נוספים. הדיווידנד על מניות בכורה שקיבל הממשל הסתכמו בכ-1.6 מיליארד דולר, לפי נתוני בלומברג. התשואה גדלו עוד יותר לאחר שמחיר מניית סיטי זינק פי שלושה מאז מארס, מצב ממנו יוכל הממשל ליהנות באמצעות ההמרה המתוכננת של מניות בכורה בהיקף של עד 25 מיליארד דולר למניות רגילות. בעקבות ההמרה, יחזיק הממשל בנתח של 34% ממניות הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully