וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' סורוס: "המסחר בחוזי CDS הרסני; יש להוציאם מחוץ לחוק"

סוכנויות הידיעות

12.6.2009 / 19:00

המשקיע המיליארדר: "חוזי CDS סובלים מחוסר סימטריה בין הסיכונים לרווחים"



לאחר שהמשקיע האגדי וורן באפט הגדיר את שוק הנגזרים בתור נשק פיננסי להשמדה המונית ואחרי שהכלכלן זוכה פרס נובל, מיירון שולס, אמר כי צריך לשרוף את שוק הנגזרים ולהתחיל מחדש, הצטרף גם המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס למקטרגים, כאשר קרא היום לאסור בחוק את המסחר בחוזי cds (credit default swaps).



סורוס אמר היום בכנס בנקאות בסין כי חוזי cds - אותם הגדיר בתור כלי הרס - סובלים מחוסר סימטריה בין הסיכונים לרווחים הטמונים בהם, משום שבעוד שהסיכונים מוגבלים, הרי שאפשרויות הרווחים כמעט בלתי מוגבלות. מנגד, מכירת חוזי cds טומנת בחובה רווחים מוגבלים אך סיכונים בלתי מוגבלים למעשה, הוסיף סורוס.



"יש לאסור כליל את המסחר בחלק מהנגזרים, ובכלל זה חוזי cds", אמר סורוס. "ככל שאני שומע עליהם יותר, כך אני מבין שמדובר בנכסים רעילים של ממש", הוסיף. "אנשים קונים חוזי cds לא משום שהם מעריכים כי צפויה חדלות פירעון, אלא משום שהם מצפים שמחיריהם יעלו בתגובה להתפתחויות שליליות".



"חוזי cds הם כלי הרס ויש להוציא אותם מחוץ לחוק", המשיך סורוס. בהתייחסו לשוק הנגזרים כולו, אמר סורוס כי יש להכפיף אותו לרגולציה קפדנית בדומה לזו של שוק המניות.



הכלכלן זוכה פרס נובל, מיירון שולס, אשר היה שותף בהמצאת השיטה לחישוב שווי אופציות, אמר מוקדם יותר השנה כי הרגולטורים צריכים לפוצץ או לשרוף את שוק הנגזרים כדי לפתור את המשבר הפיננסי העולמי. השווקים הפסיקו לתפקד ולא מספקים מידע על תמחור, אמר שולס בדיון בבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת ניו יורק, שנערך בחודש מארס השנה.



"הפתרון המעשי הוא לפוצץ או לשרוף את שוק הנגזרים מחוץ לשוק, ואת שוק ה-cds - שוק ביטוח האשראי ומוצרים מובנים, ולהתחיל מההתחלה", אמר שולס, בהתייחסו למגוון נגזרים הנסחרים מחוץ לשוק. "אחת הדרכים לעשות זאת, בחסות הרגולטורים או הנציבויות הבנקאיות, היא לנסות לסגור את כל החוזים במחירי האמצע של השוק".



המשקיע המיליארדר וורן באפט הזהיר כבר בשנת 2003, במכתב למשקיעים חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי הנלווה לדו"חות השנתיים של החברה, כי "שוק הנגזרים הגדל והולך מהווה סיכון מגה-קטסטרופי לכלכלה". עוד כתב כי "מכשירים מורכבים להפליא אלה הם פצצות זמן ונשק פיננסי להשמדה המונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully