וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב רשם עלייה שבועית ראשונה מזה חודש; התשואה ירדה ל-3.79%

נמרוד הלפרן

12.6.2009 / 22:41

זאת, לאחר שהבעת אמון של יפאן באג"ח של ארה"ב הרגיעה במעט החששות מפני נפילה בביקוש



שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר במגמה חיובית, והשלים עלייה שבועית ראשונה מזה חודש, לאחר ששר האוצר של יפאן, קאורו יוסאנו, אמר כי האמון של ארצו באג"ח ממשלתיות אמריקאיות הוא בלתי ניתן לערעור. דבריו של יוסאנו הרגיעו במעט את החששות כי הנפקות שיא של אג"ח ממשלתיות ישחקו את הביקוש מצד ממשלות ובנקים מרכזים זרים.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה היום ב-0.074% לרמה של 3.79%. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב חצתה אתמול במהלך המסחר את רמת 4% לראשונה מאז אוקטובר. זאת, על רקע חששות כי נסיקת הגירעון בתקציב האוצר לצד נפילה בשער הדולר תגרום למשקיעים לצמצם את החזקותיהם באג"ח ממשלתיות אמריקאיות לנוכח הנפקות שיא.



"מעמדו של הדולר בתור מטבע עתודות המט"ח של העולם אינו נמצא תחת איום", אמר השבוע יוסאנו. "האמון שלנו באג"ח ממשלתיות אמריקאיות בלתי ניתן לערעור", הוסיף.



מתחילת השנה נפלו האג"ח הממשלתיות בארה"ב ביותר מ-6%, הנפילה החדה ביותר מאז החל להתפרסם מדד האג"ח הממשלתיות של מריל לינץ' בשנת 1978. זאת, על רקע כוונת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להגדיל את הגירעון בתקציב פי 4 ל-1.85 טריליון דולר, והתגברות החששות מפני האצה באינפלציה בארה"ב.



גורם נוסף לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות היו סימנים לכך שכלכלות מתפתחות גדולות מתחילות להעביר חלק מעתודות המט"ח הדולריות שלהן לאפיקי השקעה אחרים. משרד האוצר של ברזיל הודיע אתמול כי ירכוש אג"ח בסך מיליארד דולר מקרן המטבע הבינ"ל (imf) - יום אחד בלבד לאחר שסגן יו"ר הבנק המרכזי של רוסיה אמר כי ארצו עשויה להעתיק חלק מעתודות המט"ח שלה מאג"ח ממשלתיות אמריקאיות לאג"ח של קרן המטבע. בכיר בבנק המרכזי של סין אמר בשבוע שעבר כי סין שוקלת לרכוש אג"ח של קרן המטבע בסך 50 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully