וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר של ה-G8 מתכוננים ליום שאחרי: דנו בדרכים לצמצום מעורבותם בכלכלה לאור ההאטה במשבר

סוכנויות הידיעות

13.6.2009 / 16:09

"ישנם סימנים להתייצבות הכלכלה העולמית, אך עם זאת שורר אי ודאות וישנם עדיין סיכונים", נאמר בהצהרה



שרי האוצר של ה-g8, שמונה הכלכלות הגדולות בעולם, דנו ביומיים האחרונים בצעדים ראשונים ליציאה ממדיניות התמריצים שבה נקטו לשיקום כלכלותיהן. "ישנם סימנים להתייצבות הכלכלות שלנו, נאמר בהצהרה שסיכמה היום את המפגש. "סימנים אלה כוללים את התאוששותם של שוקי המניות, ירידת מרווחי הריביות ושיפור בבטחון הצרכנים והמשקיעים, אך שורר עדיין אי ודאות ונותרו סיכונים משמעותיים המאיימים על היציבות הכלכלית".



עוד הזהירו השרים כי גם לאחר שהכלכלה תשוב לצמוח, האבטלה עלולה להמשיך לגדול, והוסיפו, "עלינו לעמוד על המשמר על מנת להבטיח שבטחון הצרכנים והמשקיעים יושב במלואו ושהשווקים הפיננסיים ימשיכו לעודד את הצמיחה".



השיחות בין שרי האוצר של מדינות ה-g8 - ארה"ב, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפאן ורוסיה - נערכו ביומיים האחרונים בלצ'ה שבאיטליה, על רקע ההערכות כי ישנה האטה במשבר העולמי. משקיעים ברחבי העולם חוששים כיום שההשקעה של יותר מ-2 טריליון בחבילות התמריצים גורמת לאינפלציה, כמו גם מפני סכנות נוספות למערכת הפיננסית אשר עלולים הבנקים לטמון בחובם.

בפגישה סיכמו שרי האוצר כי יפנו לקרן המטבע הבינלאומית בבקשה לבחון "אסטרגיות יציאה" אפשריות ממעורבותן הגדולה של המדינות בכלכלה, לאור ההאטה במשבר. פגישת שרי ה-g8 היתה הכנה לקראת ועידת המנהיגים, שתיערך בחודש הבא.



"עלינו לשקול כיצד להתחיל לצמצם את מעורבותנו", אמר אתמול שר האוצר של קנדה, ג'ים פלרטי. "מצד שני, במדינות מסוימות באירופה ישנה עדיין עבודה רבה בכל הקשור למערכת הבנקאית".



שרת האוצר של צרפת, כריסטין לגרד, אמרה אתמול כי עדיין מוקדם מדי לבחון אסטרטגיות יציאה כאשר חלק מהמדינות עדיין בוחנות האם חבילות התמריצים אכן מסייעות להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully