וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאמרס: "הסיוע הממשלתי הוא חיוני - וזמני בלבד"

רויטרס

13.6.2009 / 13:04

היועץ הכלכלי הבכיר של הבית הלבן: "אין בכוונת הממשל לנקוט במעורבות מתמשכת בכלכלה. לא התערבנו מבחירה - הדבר היה חיוני"

היועץ הכלכלי הבכיר של הבית הלבן, לורנס סאמרס, אמר אתמול כי הסיוע שנתן הממשל לבנקים וליצרניות הרכב הגדולות היה חיוני וזמני בלבד, וכי אין בכוונת הממשל לנקוט במעורבות מתמשכת בכלכלה.

"מטרתנו אינה לתפוס את מקומם של השווקים", אמר סאמרס, מנהל המועצה הכלכלית הלאומית, בנאום בפני המועצה ליחסים בינלאומיים (CFR) בניו יורק. "להיפך, מטרתנו היא להציל אותם מהמטען העודף שהם נושאים ולעודד את המערכת הפיננסית שלנו להתקדם קדימה". נאומו של סאמרס נועד להגיב על הביקורת כלפי ממשל אובמה, אשר טוענת כי הוא מתערב יותר מדי בנעשה בכלכלת ארה"ב, במקום להסתמך על כוחות השוק החופשי, אשר מאז ומתמיד הניעו את הכלכלה האמריקאית הקפיטליסטית.

"הצעדים שאנו נוקטים הם הכרחיים, ואינם מבחירה", אמר סאמרס, והוסיף כי לנשיא אובמה אין שום רצון לנהל בנקים, חברות ביטוח או יצרניות רכב, וכי הממשל ימכור את מניותיו בחברות הללו ברגע שיוכל.

בדבריו ניתח סאמרס, שהיה שר האוצר במשך שנה וחצי בממשל קלינטון, את המשבר הנוכחי ואמר כי מבחינה היסטורית בכל כמה שנים התעורר משבר פיננסי אחר בעולם, כמו משבר החוב של אמריקה הלטינית בשנות ה-80 או המשבר באסיה בסוף שנות ה-90. במשבר הנוכחי, אמר, הבעיה היתה הסתמכות על מינוף פיננסי מוגזם ורגולציה לא מתאימה, ויש לטפל בכך באמצעות רפורמה ברגולציה, שבה מתמקד כרגע הממשל. היסוד המרכזי ברפורמה יהיה להבטיח שחברות פיננסיות ישמרו על רמה מספקת של הון, כך שלא יצטרכו להישען על חובות והלוואות בעתיד.

ביום רביעי צפוי ממשל אובמה להציג את תוכנית הרפורמה ברגולציה על המגזר הפיננסי. "המרכיב המרכזי ברפורמה יהיה מערכת מגבלות שמרנית הרבה יותר בכל הקשור לנטילת סיכונים לכל רוחב המערכת הפיננסית, אשר אכיפתה תהיה אחידה יותר ותכלול פיקוח יעיל יותר", אמר השבוע שר האוצר, טימותי גייתנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully