וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק ישראל מרחיבה את הנפקת האג"ח ל-800 מיליון שקל; במכרז התקבלו ביקושים של מיליארד שקל

יורם גביזון

13.6.2009 / 16:45

ההנפקה נוהלה בידי פועלים אי.בי.אי, מנורה מבטחים חיתום וכלל פיננסים חיתום



חברת דלק ישראל מקבוצת יצחק תשובה הרחיבה את הגיוס המתוכנן בהנפקת איגרות חוב מ-500 מיליון שקל ל-800 מיליון שקל. הרחבת הגיוס נעשתה בעקבות ביקושי יתר להנפקה בשלב המוסדי של ההנפקה ביום חמישי שעבר.



במכרז התקבלו ביקושים של מיליארד שקל, כלומר כפול מההיקף המקורי של הגיוס במכרז המוסדי והציבורי. ההנפקה נוהלה בידי פועלים אי.בי.אי, מנורה מבטחים חיתום וכלל פיננסים חיתום.



הגיוס ישמש את דלק ישראל למיחזור חוב ולהרחבת פעילותה העסקית. דלק ישראל אמורה לפרוע אשראי חוץ בנקאי ב-180 מיליון שקל עד לסוף 2009 ו-180 מיליון שקל ב-2010, והיא מתכננת לפתוח 10 תחנות תדלוק חדשות ו-44 חנויות נוחות ברשת מנטה ב-2009.



דלק ישראל גייסה במכרז המוסדי 420 מיליון שקל בהרחבת סדרה א' של איגרות צמודות למדד למשך חיים ממוצע של 3.15 שנים. המכרז המוסדי נסגר בתשואה של 5.6%. תשואה זו גבוהה ב-0.2 נקודת אחוז מהתשואה שבה נסגר המסחר באיגרת ביום חמישי שעבר וב-4.77 נקודות אחוז מהתשואה של איגרת החוב הממשלתית בעלת משך חיים ממוצע דומה.



דלק ישראל גייסה 230 מיליון שקל במכרז המוסדי במסלול של איגרת חוב שקלית לא צמודה בריבית משתנה. מרווח הריבית מעל ריבית הגילון שנקבע במכרז הוא 3.9 נקודות אחוז - גבוה משמעותית מהמרווח שנקבע בהנפקות של שטראוס ופז.



אחת הסיבות למרווח הגבוה יותר הוא שחברת הדירוג p&s מעלות הורידה את דירוג איגרות החוב מסדרה א' של דלק ישראל ל-a מ-a פלוס בשבוע שעבר. הורדת הדירוג נומקה בעובדה שהיא חלק מהורדת הדירוג לקבוצת דלק, שהיא החברה האם של דלק ישראל. מעלות הסבירה שהדירוג של איגרות החוב של דלק ישראל אינו יכול להיות גבוה יותר מדירוג האשראי של החברה האם. מעלות הסבירה שחברה אם חלשה עלולה למצות בתנאים של משבר אשראי את פוטנציאל תזרימי המזומנים של החברות הבנות ולהגדיל את המינוף שלהן.



דלק ישראל, שמנוהלת בידי דוד קמיניץ (לשעבר מנכ"ל חברת הוט), הרוויחה 36.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, בהשוואה לרווח של 26.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. ההון העצמי של החברה הוא מיליארד שקל, שמממן 25% מנכסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully