וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת עוף העמק מסתבכת: בעלי השעבוד על הקרקע: לא נאפשר לרמי לוי להקים על חשבוננו סניף

עמירם כהן

13.6.2009 / 19:21

האגודה השיתופית משקי עמק יזרעאל טענה כי המחיר שמציע רמי לוי הוא הפקעת זכויות הקניין של האגודה



מכירת משחטת עוף העמק הולכת ומסתבכת. בעת שכל המעורבים נשמעו סמוכים כי המכירה לרמי לוי תאושר, התברר כי קיימת בעיה מהותית בהליך המכירה, מפני שהמפעל לא הוצע למכירה על פי שוויו הכלכלי (שווי הנדל"ן והציוד) אלא לפי השווי הציבורי, המחיר שיאפשר את הפעלתו כעסק חי.



הבעייתיות במכירה כזו נחשפה בשבוע שעבר בדיון בוועדה למכירת נכסים של רשם האגודות השיתופיות. במהלך הדיון טענה האגודה השיתופית משקי עמק יזרעאל, שמחזיקה שעבוד על קרקע המשחטה, כי המחיר שמציע רמי לוי (13 מיליון שקל) הוא הפקעת זכויות הקניין של האגודה, שהיא נושה מובטחת. זאת, מפני שהמחיר מבטיח החזר של מחצית בלבד מחובות המשחטה לאגודה (14 מיליון שקל), חובות שנצברו בגין הלוואות בעלים שהעמידה האגודה למשחטה.



ביסוד ההתנגדות הזו עומדת טענה שגוף סטטורי כמו רשם האגודות השיתופיות, אינו רשאי להפקיע זכויות קניין בטענה לאינטרס ציבורי ללא פיצוי.



"מאחר ורשם האגודות השיתופיות הוא גוף סטטורי", אומרים במשקי עמק יזרעאל, "עליו לפצות אותנו על הפקעת השעבוד, או לחילופין לבקש הצעות רכש נוספות שיגלמו את שוויו האמיתי של המפעל".



כדי להוכיח כי ניתן לקבל מחיר גבוה בהרבה עבור המפעל אילו המכירה הייתה מתבססת על תחשיב כלכלי, הגישו משקי עמק יזרעאל עם חברת נדל"ן חיפאית, הצעת רכש למשחטה בסך 16 מיליון שקל: 14 מיליון שווי נדל"ני ו-2 מיליון שווי הציוד.



בנוסף הגישו משקי עמק יזרעאל דו"ח שמאי, לפיו שוויה של המשחטה הוא 20 מיליון שקל לפחות. אישוש להערכה הזו היא הודעת הבנק הבינלאומי בדיון בוועדה, לפיה יש רוכש המוכן לשלם על הציוד 6 מיליון שקל כך שהשווי הנדל"ני בצירוף הציוד מסתכמים ב-20 מיליון שקל.



בכיר במשקי עמק יזרעאל: "אין סיבה שנוותר על זכויותינו בקרקע. אנחנו מוסד כספי וכפי שבנק לא ראשי לוותר על משכנתא שיש לו על הלוואה, גם אנחנו לא רשאים. אם בנק יעשה ויתור כזה הוא יתמוטט, כי אף אחד לא יפקיד אצלו כסף".

"אנחנו נרים ידיים אם רמי לוי יתחייב להפעיל את המשחטה 7 שנים לפחות. אבל אם הוא יפעיל שנה אחת ואחר כך יסגור כי לא קיבל אישורים, כי איכות הסביבה לא מאפשרת ואפשר למצוא עוד סיבות ויקים שם סניף של "שיווק השקמה", משמעות הדבר שהוא מרוויח מנדל"ן שאנחנו נוותר עליו בנזיד עדשים. אמרו לנו שהקרקע לא שווה כל כך הרבה ואין לנו מה לדאוג. בדקנו והוכחנו שהיא שווה הרבה יותר".



בועדת הנכסים הבינו את הבעייתיות באישור הצעת רמי לוי ויו"ר הוועדה אמרה שיש הצעה על 20 מיליון שקל ויש נושים מובטחים למסור את המפעל במחיר הזה. הוועדה ביקשה מרמי לוי להציג ערבויות כי יפעיל את המשחטה לזמן ארוך. "אם הוא לא יביא ערבויות כאלה אנחנו נדרוש ממנו התחייבות להתחלק איתנו בתמורות שיקבל מהמקרקעין בשינוי יעוד. מכל מקום לא נאפשר להקים שם סניף של שיווק השקמה או כל פרויקט נדל"ן אחר על חשבוננו. אם תביעתנו לא תתקבל אנחנו נממש את המקרקעין דרך בית משפט והוצאה לפעול". טען יו"ר הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully