וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א חתמה במגמה מעורבת

טל לוי

14.6.2009 / 16:40

לאחר יום תנודתי המדדים המובילים חזרו לרמות של פתיחת המסחר. ישראמקו עלתה ב-7.1% מניית ביו-לייט עלתה ב-22%


הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר ביציבות: מדד תל אביב 25 הוסיף 0.1% וננעל ברמה של 880.84 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.3% ל-813.97 נקודות. מדד מניות הבנקים איבד 0.6% בהובלת מניות לאומי (-0.37% , 1076.0) והפועלים (-0.28% , 1073.0) ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.1%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.15 מיליארד שקל.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, יערוך ביום ראשון ב-10:30 בבוקר מסיבת עיתונאים שתעסוק בנושא חוק בנק ישראל אותו מבקש הנגיד לקדם. חוק בנק ישראל עוסק בעצמאותו של הבנק המרכזי אולם המחלוקת העיקרית בחוק היא נושא הפיקוח על השכר המופיע בסעיף 29 א' לחוק יסודות התקציב. על פי סעיף זה, כל השכר במגזר הציבורי מפוקח על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר.

בבנק ישראל מסבירים כי הבנק הוא חלק ממוסדות השלטון ובשל המתח הקיים בין משרד אוצר לבנק מרכזי, לא ייתכן שדווקא משרד האוצר יפקח על השכר בבנק ישראל. בבנק המרכזי מציעים להקים ועדה חיצונית שתפקח על השכר בבנק.

בעולם, ממשיכים הקברניטים הכלכליים להתכונן ל"יום שאחרי": קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העלתה את תחזית הצמיחה לכלכלה העולמית לשנת 2010 ל-2.4% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.9% שניתנה בחודש אפריל. העלאת התחזית מגיעה בעקבות תוכניות התמריצים ברחבי העולם. במקביל, בטחון הצרכנים בארה"ב רשם החודש שיפור - זה החודש הרביעי ברציפות - על רקע סימנים כי שיאו של המיתון כבר חלף.

שרי האוצר של ה-G8, שמונה הכלכלות הגדולות בעולם, דנו ביומיים האחרונים בצעדים ראשונים ליציאה ממדיניות התמריצים שבה נקטו לשיקום כלכלותיהן. "ישנם סימנים להתייצבות הכלכלות שלנו, נאמר בהצהרה שסיכמה היום את המפגש. "סימנים אלה כוללים את התאוששותם של שוקי המניות, ירידת מרווחי הריביות ושיפור בבטחון הצרכנים והמשקיעים, אך שורר עדיין אי ודאות ונותרו סיכונים משמעותיים המאיימים על היציבות הכלכלית". היועץ הכלכלי הבכיר של הבית הלבן, לורנס סאמרס, אמר כי הסיוע שנתן הממשל לבנקים וליצרניות הרכב הגדולות היה חיוני וזמני בלבד, וכי אין בכוונת הממשל לנקוט במעורבות מתמשכת בכלכלה.

מחיר הנפט, המהווה אינדיקטור לביקושים עלה בשבוע שעבר בעוד 5% וננעל בסוף השבוע במחיר של 72.04 דולר לחבית. זוהי העלייה השבועית הרביעית ברציפות לאחר שמתחילת השנה זינק מחיר הנפט ב-60%. ארגון אופ"ק, האחראי על כשליש מתפוקת הנפט העולמית, אמנם הוריד את תחזית הביקוש הגלובלית לשנת 2009, אך העריך כי שוק הנפט הגיע לתחתית. הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, אשר צפה את משבר האשראי העולמי, העריך אתמול כי מחיר הנפט עשוי לעלות לרמה של 100 דולר לחבית בשנה הבאה.

מייסד ענקית התוכנה מיקרוסופט, ביל גייטס, סיפק תחזית אופטימית - גם אם זהירה - לגבי מצב הכלכלה העולמית בראיון לתוכנית הטלוויזיה "ניוז נייט" של ערוץ BBC. "אני חושב שישנם הרבה סימנים לכך שהמצב הפסיק להתדרדר לעומת, נניח, המקום בו היינו לפני שלושה חודשים", אמר גייטס, אך הוסיף: "אין לי כדור בדולח שמאפשר לי לצפות מה יהיה בכלכלה הגלובלית".

חברת דלק ישראל מקבוצת יצחק תשובה הרחיבה את הגיוס המתוכנן בהנפקת איגרות חוב מ-500 מיליון שקל ל-800 מיליון שקל. בעקבות ביקושי יתר להנפקה בשלב המוסדי של ההנפקה ביום חמישי שעבר. במכרז התקבלו ביקושים של מיליארד שקל, כלומר כפול מההיקף המקורי של הגיוס במכרז המוסדי והציבורי. המכרז המוסדי נסגר בתשואה של 5.6% - גבוה ב-4.77% מתשואת האיגרת הממשלתית המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully