וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: נראה שהמגמה בדולר נוטה למטה; הירידה לא תהיה חדה מדי ולא תגיע לרמות השפל של לפני שנה

TheMarker

14.6.2009 / 10:09

נקודת תמיכה ב-3.887 שקל לדולר, נקודת התנגדות קרובה ב-4.0 שקל לדולר



"אחרי שמסכמים את הגורמים השונים לכאן ולכאן, נכנסת הפסיכולוגיה לקבוע את המגמה וכרגע נראה שהיא נוטה יותר למטה", אומרים בבנק אגוד. האנליסטים לא מעריכים שהירידה תהיה חדה מדי ולא תגיע לרמות השפל של לפני שנה ומאמינים שהתנודתיות תמשיך לשלוט, אבל בנק ישראל יאלץ כנראה להתאמץ יותר על מנת להרים את הדולר. נקודת תמיכה ב-3.887 שקל לדולר. נקודת התנגדות קרובה ב-4.0 שקל לדולר.



גם האירו נסחר בתנודתיות מסוימת מול הדולר. בינתיים, השינויים מול האירו צפויים להשליך על תנועת הדולר מול מטבעות נוספים בעולם, וכן על מחיר חבית הנפט שעבר בינתיים את ה-70 דולר לחבית. לפי האנליסטים, רמת ההתנגדות הבאה ב-1.43 דולר לאירו. נקודת התמיכה ב-1.393 דולר לאירו.



שבוע תנודתי במיוחד בזירת המט"ח טלטל את שערו של הדולר, בטווח שבין 3.9 שקל ואף מתחת לכך לבין 4 שקל ויותר. בסיכום שבועי, הדולר נחלש מול השקל בשיעור של 1.16%. בבנק אגוד אומרים כי הזינוקים בשוקי המניות, שינויים בהערכות לגבי משך המשבר ועוד, גורמים למשקיעים לשקול מחדש מה מקומו של הדולר. אם המשבר יסתיים מוקדם יותר מהציפיות, קו המחשבה אומר שניתן לצאת מהדולר ששימש כחוף מבטחים.



"גם אם הבעיה העיקרית חוזרת להיות הגירעון של ארה"ב והדפסות הכסף, הרי שגם זה תומך בהיחלשות הדולר. העובדה שהסינים מחזיקים יתרות מט"ח ענקיות מעסיקה גם היא את הציבור, ואם הסינים יחשבו להוריד את המינון של המטבע העיקרי, גם זה יוביל להורדת הדולר בעולם וישליך על שערו בארץ", טוענים האנליסטים.



מאידך, בנק ישראל עושה מאמצים כבירים להחזיק את הדולר למעלה כדי להקל על חברות הייצוא. למרות ששוקי המניות חגגו לאחרונה סוג של סיום במשבר, המצב האמיתי רחוק מלהיות כזה, אומרים בבנק אגוד. היצואניות שמדווחות בשקלים צריכות דולר חזק, על מנת שתוכלנה להחזיק מעמד. גם כשמסתכלים על המתחרים של הדולר בעולם, ובראשם האירו, הרי שמצבן של מדינות גוש האירו לא טוב יותר מזה של ארה"ב. הדבר גורם לתהות עד כמה באמת, אם בכלל, צריך הדולר לרדת מול האירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully