וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר: מדד המחירים לצרכן למאי צפוי לעלות ב-0.3%, בשל העלאת המיסים החדשים והתייקרות הפירות והירקות

TheMarker

14.6.2009 / 11:00

לפי האנליסטים, 3 הסעיפים הצפויים לבלוט במדד מאי הם: ירקות ופירות, הלבשה והנעלה וסעיף שונות



מדד המחירים לצרכן לחודש מאי צפוי לעלות בשיעור של 0.3%, כך שהאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים תסתכם ב-2.7% ולאחר שנה וחצי תיכנס לתחום היעד של בנק ישראל. כך מעריכים האנליסטים בישיר בית השקעות.



לפי האנליסטים, מדד מאי עשוי להיות חיובי בשיעור של 0.3%, בעיקר בשל העלאת המיסים החדשים והתייקרות הפירות והירקות. 3 הסעיפים הצפויים לבלוט במדד מאי הם: ירקות ופירות, הלבשה והנעלה וכן סעיף שונות.



"להערכתנו, המדיניות המוניטרית המרחיבה שהביאה לגידול של 59% בכמות הכסף (ב-12 החודשים האחרונים), והמדיניות הפיסקאלית המרחיבה שהביאה להעלאת מיסים עקיפים, יביאו לכך שהאינפלציה ב-2009 תהיה 2.2% והאינפלציה הצפויה ב-12 החודשים הבאים תהיה 2%", אומרים בישיר.



האנליסטים מעריכים כי סעיף ירקות ופירות צפוי לעלות בכ-4.5% (משקלו כ-3.4%), תוך תרומה של כ-0.15% למדד הכללי. "העלייה החדה נובעת מהתייקרות עונתית של פירות הקיץ. כך למשל, בתקופה המקבילה אשתקד זינקו מחירי המשמש ב-81%, האבטיח ב-47% והאפרסק ב-31%", מסבירים הכלכלנים.



סעיף הלבשה והנעלה צפוי לעלות בכ-3% (משקלו כ-3.2%), תוך תרומה של כ-0.09% למדד הכללי, מעריכים האנליסטים. "לאחר עלייה של 3.5% בחודש שעבר, אנו צופים כי במאי ימשיכו מחירי ההלבשה וההנעלה לעלות, בעיקר בשל המעבר לקולקציית האביב-קיץ", טוענים בישיר.



גם סעיף שונות צפוי להוסיף כ-2.9% (משקלו כ-4.4%), תוך תרומה של כ-0.13% למדד הכללי. "העלייה בסעיף שונות נובעת בעיקרה מהטלת מס על סיגריות בגובה של 2 שקל, שגרם לעלייה ממוצעת של 12.5% במחירי הסיגריות", מסכמים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully