וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדרישה לביטול חריגות השכר: סכסוך עבודה בחברת החשמל

אבי בר-אלי

14.6.2009 / 12:50

ועד העובדים ידון בהקפאת המו"מ ליישום הרפורמה; יו"ר הוועד הצפוני: "לא יהיה משא ומתן; אנחנו לא ממהרים"



24 שעות לפני ההכרזה הרשמית על פתיחת המשא ומתן המחודש ליישום הרפורמה בחברת החשמל – הועמד מהלך זה תחת סימן שאלה גדול. יו"ר המזכירות הארצית של עובדי החברה, דוד (מיקו) צרפתי, הודיע כי יפנה אל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במטרה להכריז על סכסוך עבודה בחברה. זאת, בעקבות הוראת הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, על הפסקת חריגות השכר בחברה.



בסוף השבוע הורה לוין על הפחתה מיידית של תוספות שכר חריגות אשר שולמו שלא כדין לעובדי חברת החשמל, ונאמדות ב-175 מיליון שקל מדי שנה – וכן על השבת כ-100 מיליון שקל בגין השכר החורג ששולם לעובדים שלא כחוק החל בינואר 2004.



בתגובה התכנסה אתמול מזכירות העובדים הארצית והחליטה להכריז על סכסוך עבודה – תוך בחינת האפשרות להקפיא את המשא-ומתן ליישום הרפורמה בחברה עד ביטולו של המכתב. "לא נוכל לנהל משא-ומתן על כל שינוי שהוא כל עוד מונפת מעל ראשינו חרב מאיימת בדמות הודעה חד-צדדית על השבת שכר", אמר יו"ר הוועד הצפוני בחברת החשמל, יעקב דבידה. "חריגות שכר זהו נושא בו צריכה לדון הנהלת החברה מול האוצר. אנחנו לא חרגנו בשום דבר, ואצלנו הכל היה תקין. יש באוצר מלחמות פנימיות, ובכל פעם שמתחיל איזה תהליך – יש הרגשה שמישהו תמיד דואג להכניס איזו עז. זה לא העיתוי להוראה כזו – ואם יש ניסיון לגרור אותנו למהלכים קיצוניים, אז אנחנו לא ממהרים לשום מקום".



יש לציין, כי על חריגות השכר בקרב כלל עובדי חברת החשמל וגמלאיה העיר מבקר המדינה כבר בשנת 1999, ואולם הטיפול ב"תפוח האדמה הלוהט" נדחה לאורך השנים. באוקטובר 2006 הופחת שכר הבכירים בחברת החשמל – ועתה הורה לוין על יישום ההפחתה גם בקרב יתרת העובדים. באוצר ציינו כי אין קשר בין עיתוי פרסומה לבין פתיחת המו"מ, וכי החלטת הממונה התקבלה בתום התדיינות ממושכת עם העובדים, והליך שימוע נוסף שקוים עם וועד העובדים בארבעת החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully