וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: נקודת זיכוי נוספת לאימהות

מוטי בסוק

14.6.2009 / 12:53

מדובר בנקודת זיכוי לאימהות לילדים עד גיל 5. התוספת אמורה להתבצע בהדרגה עד 2015. שדולת הנשים: עצם ההצעה - עלבון לציבור

הממשלה אישרה בצהריים את הצעת האוצר בנוגע להכרה בהוצאות מטפלת: 18 שרים הצביעו בעד, 3 נגד ואחד נמנע. שר האוצר, יובל שטייניץ, הציע לממשלה תיקון לפקודת מס הכנסה המגדיל בהדרגה, ב-2011-2015 את נקודות הזיכוי (כל נקודה פירושה הפחתה במס הכנסה) לנשים עם ילדים עד גיל 5. זאת, כדי לבטל את החלטת בית המשפט העליון למתן זיכוי במס על הוצאות המטפלת לנשים עובדות. בשבוע שעבר דחתה הממשלה הצעה דומה של שטייניץ.

שטייניץ הציע מתן פיצוי לנשים החל מ-2011, ולא החל מאמצע 2009 או תחילת 2010, כפי שקבע בית המשפט העליון. אם תתקבל ההחלטה, יוכל האוצר לבטל או להקפיא את הצעתו מהיום בחוק ההסדרים ל-2011.

בתיקון מוצע לקבוע בהוראות שעה (לא בחוק) כי החל בשנת המס 2011 תינתן נקודת זיכוי נוספת במס (שווי נקודת זיכוי היום 196 שקל), לנקודת המס הקיימת היום, על כל ילד שגילו עד שנה; בשנת המס 2012 תינתן נקודת זיכוי בעבור כל ילד שגילו עד שנתיים; בשנת המס 2013 תינתן נקודת זיכוי נוספת בעבור כל ילד שגילו עד שלוש; ב-2014 תינתן נקודת זיכוי נוספת בעד ילדים עד גיל ארבע; החל בשנת המס 2015 תינתן לאשה נקודת זיכוי נוספת בעבור כל ילד בגיל שנה עד חמש; וילדים בני 6 יקבלו החל ב-2015 נקודת זיכוי בודדת עד גיל 17.5.

לפי הערכת האוצר, עלות תוספת הנקודות עבור ילדים עד גיל 5 החל בשנת המס 2015 תהיה 285 מיליון שקל בשנה.

לטענת האוצר, הכרה בהוצאות על מטפלת לפי פסיקת בית המשפט העליון היתה עולה לקופת המדינה 2.5 מיליארד שקל, והכרה בהוצאות הנסיעה לעבודה לצורכי מס משמעה אובדן הכנסה של 4-4.6 מיליארד שקל בשנה לרשות המסים.

בנימוקים להצעה קובע האוצר כי "מטרת החוק היא עידוד אמהות לילדים צעירים להשתלב בשוק העבודה באופן פרוגרסיבי, באמצעות תוספת זיכוי בעד ילד עד גיל 5". ביחס להחלטת בית המשפט העליון להכיר בהוצאות המטפלת, אומר האוצר כי "הכרה כזו תביא לתוצאה רגרסיווית ולנטל תקציבי כבד על אוצר המדינה".

בתגובה להצעת שר האוצר אמרה אתמול נורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, כי "גם הפעם שר האוצר לא למד מניסיון העבר ולמרות הביקורת הציבורית החריפה שהוטחה בו על הצעתו המזלזלת מהשבוע שעבר, הוא בוחר שוב להניח על שולחן הממשלה הצעת חוק שכל מטרתה לפגוע בציבור הנשים והמשפחות הצעירות בישראל. עצם ההצעה הוא עלבון לציבור הישראלי. שר האוצר טועה אם הוא חושב שיצליח להוריד את הנושא מסדר היום הציבורי תמורת נקודת זיכוי אחת בלבד. מדובר בלעג לרש".

בהודעה שפירסמה שדולת הנשים נאמר כי "האוצר בוחר להתעלם מפסיקת העליון. ביום ראשון שעבר ניסה שר האוצר לבצע מחטף בישיבת הממשלה ולרוקן מתוכן את פסיקת ביהמ"ש העליון בעניין ההכרה בהוצאות טיפול בילדים לצורכי מס. הצעת החוק מזלזלת בציבור הנשים והמשפחות הצעירות בישראל ומבטלת הלכה למעשה את פסיקת העליון". לדברי השדולה, בעוד ששווי נקודת זיכוי הוא 196 שקל, עלות טיפול במעון או אצל מטפלת היא 1,500 עד 3,500 שקל בחודש, לכל הפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully