וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר משדר לעולם את המהומות באיראן: "יריות נשמעו ברגע זה. יורים על המפגינים"

איילה צורף

14.6.2009 / 14:36

מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות, התמלא הטוויטר במסרים מאנשים השוהים בטהרן, המנסים להוציא ידיעות החוצה



שירות הטוויטר, המאפשר כתיבת מסרים קצרים אודות מעשיו של הגולש (מסרים באורך של עד 140 תווים) קיבל תפקיד מרכזי במהומות בטהרן שהחלו לאחר פרסום תוצאות הבחירות, בהן התברר כי אחמדיניג'אד זכה בבחירות למורת רוחם של המפגינים, שיצאו לרחובות למחות נגד הנשיא החדש-ישן, תוך שהם קוראים בשמו של יריבו הפוליטי – מוסאווי.



בתוך שעות התמלא הטוויטר במסרים מאנשים השוהים בטהרן, המנסים להוציא את הידיעות החוצה לעולם ללא בקרה תקשורתית של השלטון. "טנקים ברחובות טהרן", כותב אחד מהם, תוך שהוא מצרף תמונה מהשטח. "משרדי תחנת הטלוויזיה 'אל ערביה' נסגרו. מישהו יודע למה?", כותב טוויטריסט ואחר עונה לו: "הרשויות סגרו את תחנת הטלוויזיה".



מסר נוסף שהופיע בטוויטר: "אחמדיניג'אד מתכנן לערוך חגיגה גדולה בכיכר ואליאזר (valiasr sq) בשעה חמש אחר הצהריים. הולך להיות בלאגן גדול".



"רוצים לקרוא את מה שבאמת קורה ברחובות טהרן", כותב מישהו, "תיכנסו לכאן". תוך שהוא משלב קישור. הקישור מוביל לעמוד ריק שבו נכתב כי העמוד לא קיים יותר. "לא מפסיקה לחשוב על כל החברים שנכלאו במהומות", כותבת אחרת.



"גגות הבתים מלאים באנשים שעומדים וצועקים 'אללה הוא אכבר' במחאה", מתאר מישהו אחר ומצרף תמונה. "הרשת הסלולרית בטהרן נפלה או הושבתה. לא יכולים לשלוח הודעות sms כותב אחר. "יריות נשמעו ברגע זה. יורים על המפגינים. אנא עשו rt".



rt מסמל את המילים retweet – כל משתמש בטוויטר יכול לעשות retweet למסר שהוא קיבל, וכך כל העוקבים אחריו יקבלו אף הם את המסר המקורי. למעשה, זוהי שיטת ההפצה הוויראלית המיידית המהירה ביותר הקיימת כיום באינטרנט.



גם שירות שיתוף התמונות פליקר לוקח חלק מרכזי בשידור המהומות בטהרן לעולם, מאות תמונות שצולמו על ידי גולשים והועלו לאוויר בפליקר, מככבות באתר מאז תחילת ההפגנות.



ניסיון לבדוק את כמות המשתמשים בטוויטר בטהרן באמצעות מערכת המדידה הגלובלית קומסקור או גוגל טרנדס עלתה בתוהו שכן שתי המערכות חסומות למדידת גלישה באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully