וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויטה תעביר את הבעלות על מותגי חברות הבת

עמירם כהן

14.6.2009 / 18:28

הכונס של "ויטה פרי הגליל" צפוי להעביר את סימני המסחר של קפולסקי, ריץ' וויטה לידי זכי שלום ו 'חצי חינם'

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה אלכס קיסרי, הורה לבעלי השליטה בחברה הציבורית "ויטה פרי הגליל" למסור לכונס הנכסים של החברות הבנות בתשלובת עו"ד עופר אטיאס, את הזכויות על המותגים ("סימני המסחר") בהם השתמשו החברות הללו.

הכונס צפוי להעביר אותם לידי קבוצת קופרלי-שלום בעלי רשת המרכולים "חצי חינם" שרכשו לפני מספר חודשים את החברות הבנות ב-195 מיליון שקל, כ-75% מחובן הכולל של החברות הבנות לבנקים ולספקים.

דירקטוריון החברה הציבורית אישר ההסכם למכירת החברות הבנות לקבוצת קופרלי שלום, אך הותיר אי בהירות לגבי הזכויות על סימני המסחר וקבע כי הנושא ידון באסיפת בעלי המניות.

בעלי המניות של החברה הציבורית, הנשלטת על ידי אנשי העסקים אייאן דיוויס ואביב אלגור, סירבו למסור לכונס את סימני המסחר, בטענה שהם רכושה הבלעדי של החברה ואינם מהווים חלק מנכסי התשלובת שנמכרו לבעלי חצי חינם ומסירתם ללא תמורה היא בבחינת הפקעת רכושם.

השופט קיסרי דחה את הטענה הזאת וקבע כי אישור דירקטוריון החברה הציבורית למכירת החברות הבנות כולל גם את הזכויות על סימני המסחר וכי אסיפת בעלי המניות הוסמכה על ידו להחליט רק לעניין הזכות על שמה של החברה הציבורית ("ויטה פרי הגליל").

השופט הורה לרשם סימני המסחר למסור לידי כונס הנכסים את 4 סימני המסחר בהם השתמשו החברות הבנות וכן להעביר לידי הרוכשים את כל המניות של החברות הבנות ושל חברת "קפולסקי שיווק".

לגבי הזכויות על המותג "ויטה פרי הגליל" השופט קבע כי יישמר לעת עתה בידי החברה הציבורית.
גורמים משפטיים מצביעים על החלטת השופט קיסרי כסוף פסוק בפרשת המאבק על השליטה בויטה והסרת המכשול האחרון בפני מסירתן הסופית של החברות הבנות לבעלי חצי חינם המפעילים אותן בפועל מזה כחודשיים. להערכת הגורמים הללו האפשרות שבית המשפט יורה לכונס הנכסים לקבל את הבקשה שהגישה החברה הציבורית לעכב את מסירת הזכויות על המותגים לבעלי חצי חינם היא קלושה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully