וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוימלגרין החזקות חייבת 40 מיליון שקל לבנק דיסקונט; מחצית הסכום הופרשה לחובות מסופקים

מיכאל רוכוורגר

14.6.2009 / 19:12

חייב כמיליארד שקל למזרחי טפחות ובעלי אג"ח; מקורב לבנק: בוימלגרין סיפק ערבויות אישיות למלוא הסכום



הצרות של שעיה בוימלגרין לא נגמרות: ברשימת הנושים של קבוצת בוימלגרין נכלל גם בנק דיסקונט, בניהולו של גיורא עופר. דיסקונט העניק לפני כמה שנים לחברת בוימלגרין אחזקות הפרטית הלוואה של כ-40 מיליון שקל, שאת פרטיה הבנק לא פירסם.



ל-themarker נודע כי בשל מצב עסקיו הקשה של בוימלגרין, דיסקונט הפריש מחצית מהיקף ההלוואה - כ-20 מיליון שקל - לחובות מסופקים. זאת למרות שלפי מקורבי הבנק בוימלגרין סיפק ערבויות אישיות בהיקף מלוא החוב. לא ידוע מתי החוב אמור להיפרע והצדדים מקיימים פגישות תכופות.



בוימלגרין מחזיק באמצעות בוימלגרין אחזקות בכ-82% בבוימלגרין קפיטל, המחזיקה באזורים (65%), אזורים תיירות (25%) ומתחם אסותא בתל אביב (50%).



בנק מזרחי-טפחות נחשב לנושה הגדול של בוימלגרין קפיטל\ אחרי שנתן לחברה ב-2006 הלוואה של כ-700 מיליון שקל (שיתרתה עומדת על כ-650 מיליון שקל) לרכישת השליטה באזורים וקיבלה תמורת ההלוואה שיעבוד על מניות אזורים, ששוויין בבורסה עומד על כ-280 מיליון שקל. נכון להיום לא ידוע אם מזרחי-טפחות ביצע הפרשה לחובות מסופקים בגין ההלוואה לבוימלגרין קפיטל.



בוימלגרין קפיטל חייבת גם כ-400 מיליון שקל למחזיקי אג"ח א ו-ג. בימים אלה מנסה החברה להגיע להסדר כולל עם מזרחי-טפחות ומחזיקי האג"ח לפריסת חובות. אולם לפני כשבוע הגדיל בוימלגרין את הערבויות למזרחי-טפחות מ-50 מיליון דולר ל-75 מיליון דולר, מבלי שהגדיל את הביטחונות למחזיקי האג"ח. בעקבות זאת המגעים בין הצדדים נקלעו למבוי סתום ומחזיקי האג"ח דורשים כינוס מחזיקי אג"ח בכדי לדרוש פרעון מיידי ופירוק החברה.



בדיסקונט סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully