וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות הפנסיה הוותיקות ימכרו אחזקות בדש איפקס

מאת אתי אפללו

15.6.2009 / 7:12



>> יעל אנדורן, מנהלת עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות, שקיבלה בשנה האחרונה תחת ניהולה גם את קרן הפנסיה הוותיקה הע"ל של הסתדרות העובדים הלאומית, פועלת למכירת אחזקות הקרן בבית ההשקעות דש איפקס. קרנות הפנסיה הוותיקות יפרסמו מכרז על המניות, כאשר הזוכה יצטרך לקבל את אישורו של הממונה על שוק ההון ידין ענתבי לאחזקה במניות בית ההשקעות.

האחזקה של הע"ל בבית ההשקעות דש איפקס מפוצלת לשני חלקים - קרן הפנסיה הע"ל הוותיקה מחזיקה ב-9.6% ממניות בית ההשקעות והסתדרות העובדים הלאומית עצמה מחזיקה ב-13.4% ממניות בית ההשקעות. החבילה שתוצע תהיה של 23% מהמניות. ל-themarker נודע כי אנדורן קיבלה אישור עקרוני מהע"ל להעברת חלקה על מנת שיהיה ניתן למכור את המניות כמקשה אחת.



לבית ההשקעות דש איפקס אחזקה מפוזרת מאוד, בנוסף להסתדרות העובדים הלאומית מחזיקים בבית ההשקעות קרן אולד ליין שבבעלות סיטיבנק (13%), מוזי ורטהיים (12%) ונתן חץ (8.3%). המנכ"לים המשותפים של בית ההשקעות ויקטור שימריך ועידו נויברגר מחזיקים יחדיו 7.7%.



בעבר ביקשה מנורה מבטחים לרכוש את בית ההשקעות. היא החלה לאסוף מניות בשוק, וכשהגיעה לאחזקה של 4.9%, פנתה לענתבי על מנת לקבל היתר לעלות לאחזקה הגבוהה מ-5%. ענתבי סירב וציין כי יתיר למנורה מבטחים לעלות לאחזקה של יותר מ-50% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully