וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח בדפי זהב יבקשו הצעות משופרות מארבעת המשקיעים

מאת יורם גביזון

15.6.2009 / 7:12

אם הן לא יהיו אטרקטיוויות, נציגות בעלי האג"ח עשויה להמליץ להעביר השליטה לידיהם



>> נציגות בעלי איגרות החוב של חברת דפי זהב מתכוונת לפנות בימים הקרובים לארבעה המשקיעים הפונציאליים שהגישו הצעות ראשוניות בבקשה שישפרו את הצעותיהם. הפנייה נעשית במטרה למצות את האפשרות של הכנסת משקיע לחברה, שירכוש אחוז מסוים ממניותיה של חברת דפי זהב, תוך השארת חוב מסוים למחזיקי איגרות החוב ולבנק הפועלים. אם נציגות בעלי איגרות החוב - שמורכבת מפסגות, מנורה וכלל כנף - תעריך שההצעות אטרקטיוויות, היא תפנה לאחד או שניים מהם ותנהל עמו מו"מ במטרה לגבש מתווה של השקעה בחברה.

במקרה שההצעות המשופרות לא יהיו אטרקטיוויות בעיני הנציגות, היא תשקול להמליץ לבעלי איגרות החוב לבחור בחלופה השנייה - כלומר העברת השליטה בחברה לידי בעלי איגרות החוב.



הנציגות תפנה בימים הקרובים לחברת אורורה פידליטי, שהיא הנאמן של בעלי האג"ח, ותבקש אותה לזמן אסיפה בסוף יוני. מטרות האסיפה הן לעדכן את בעלי האיגרות לגבי המגעים עם המשקיעים הפוטנציאליים, להאריך את תקופת ההשעיה של זכותם להעמיד לפירעון מיידי את היתרה הבלתי מסולקת של איגרות החוב בסכום של 355 מיליון שקל וכן לממש את זכותם לגבות מהחברה ריבית מותאמת.



בעלי איגרות החוב של דפי זהב הסכימו באסיפה שנערכה בסוף מארס להשעות עד לסוף יוני את זכותם לדרוש את הפירעון המיידי של האיגרות ולהעלות את הריבית המשולמת להם מ-5.65% ל-35%, לאחר שחברת מעלות הורידה את דירוג האג"ח של החברה בשש דרגות ל-bb-.



הורדת הדירוג התבצעה לאחר שחברת ג'י.פי.אמ מדריכים מסווגים, שרכשה את דפי זהב, הפרישה 317 מיליון שקל לירידת ערכה של השקעתה בחברה - כך שהיחס בין ההון העצמי של החברה למאזן ירד מתחת לרף של 20%, ובכך לא עמדה באמות המידה הפיננסיות להן התחייבה במסגרת הנפקת איגרות החוב בתחילת 2007.



ארבע קבוצות מדיה ופיננסים הגישו בשבועות האחרונים הצעות לרכוש את השליטה בחברת דפי זהב כולל מעריב, ידיעות אחרונות, קרן סקיי וקרן בראשית ואיש העסקים צבי ברינבוים. עוד 11 משקיעים הביעו עניין ברכישת השליטה בחברה.



ההצעות של ארבע הקבוצות העריכו את ערכה של דפי זהב (מניות בתוספת חוב) ב-300-400 מיליון שקל, כך שבהתחשב בחוב של 156 מיליון שקל לבנק הפועלים וחוב של 355 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב, מדובר בערך אפסי למניותיה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully