וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אר.או.פיוצ'ר תיכננה להיפטר מהטרמפיסטים

אתי אפללו

15.6.2009 / 7:12

BenchMarker



>> בתוך מלחמות הסדרי החוב, אחת התופעות המטרידות את המוסדיים והחברות היא הטרמפיסטים. הפיזור הרחב של בעלי האג"ח בשוק, מוביל למצב שבו גם סדרות אג"ח שהונפקו בהיקפים נמוכים יחסית מפוזרים בין משקיעים רבים.

בעלי האג"ח אינם כמקשה אחת ברמת מעורבותם בהסדרים. חלקם עומדים על זכויותיהם, נלחמים בבעלי החברות ומשקיעים בייעוץ משפטי. הטרמפיסטים עומדים בצד, נותנים לאחרים לנהל את מלחמתם, ובמקרה הטוב יטרחו בסוף להצביע על ההסדר המוצע. בעבור החברות, הטרמפיסטים הם מטרד - משקיעים שניתן היה לנטרלם אלמלא היו עמיתיהם המוסדיים מעורבים באופן פעיל בהסדר.



אר.או.פיוצ'ר הציעה בתחילת יוני הסדר אג"ח למוסדיים המחזיקים בשתי סדרות החוב שלה. מחזיקי אג"ח מסדרה ב' זכו להצעה מעניינת במיוחד. אר.או.פיוצ'ר הציעה להקצות 10.5 מיליון שקל לפירעון כולל של כל הסדרה. היקף ההתחייבות בסדרה כיום הוא 36 מיליון שקל - כך שמדובר ב"תספורת" לבעלי האג"ח.



באותיות הקטנות של ההסדר הסתתרה הפתעה. אם ההסדר יאושר, כל מי שלא מעוניין בפירעון של האג"ח במחיר זה יוכל להודיע לחברה כי הוא מעדיף להישאר עם האג"ח - ולספוג דחיית תשלומים המוגדרת בהסדר.



מחזיק אג"ח שלא הודיע לחברה בתוך שלושה ימים כי הוא מעוניין להישאר עם האיגרת, היה אמור למצוא בחשבונו את הסכום הצנוע שמגדיר ההסדר. ההסדר שהציעה אר.או.פיוצ'ר טומן בחובו אפשרות לתמרון לבעלי האג"ח. גופים שחשו ש-10.5 מיליון שקל הם פיצוי לא מספק, יכולים היו להחליט כי יאשרו את ההסדר, ואחרי שההסדר יעבור הם יהיו אלו שיודיעו לחברה שאינם מעוניינים בפירעון. מי שיילכד ברשת במקרה כזה הם בעלי אג"ח שלא שמו לב, שלא הגיעו לישיבה ושגילו שהאג"ח שלהם נפרעה.



לאחר שהחברה נפטרה מבעלי האג"ח הקטנים תמורת נזיד עדשים, המשקיעים הנותרים יוכלו להמשיך עמה להסדר חוב נוסף, ואולי משתלם יותר.



ההסדר אושר ביוני, אך התערבות של הבורסה ושל רשות ניירות ערך בהסדר שינתה את נוסחו והגנה על הטרמפיסטים. על פי ההסדר שאושר, מי שמעוניין בפירעון האג"ח יצטרך לבקש זאת באופן אקטיווי. אם המחזיק לא ביקש דבר מהחברה, הוא יישאר עם האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully