וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם הפשרה: בירם ודויטש יקבלו מתשובה 730 מיליון שקל

אתי אפללו

15.6.2009 / 7:12



>> אתמול התכנסו בכירים מהפניקס ואקסלנס לסגור את הפרטים האחרונים ולחתום על הפשרה בסכסוך ביניהם. הצדדים עברו על הטיוטות האחרונות שניסחו עורכי הדין. אם לא יהיו הערות מהותיות, ההערכות הן כי ההסדר ייחתם בשעות הלילה.

המחלוקת בין רוני בירם וגיל דויטש לבין הפניקס שבשליטת יצחק תשובה נסוב סביב המחיר למימוש אופציה, בה מוכרים בירם ודויטש את אחזקותיהם (40%) באקסלנס להפניקס. על פי מתווה הפשרה, הפניקס תשלם כעת לבירם ודויטש 340 מיליון שקל תמורת 20% מהמניות, ובכל שנה בארבע השנים הבאות היא תשלם להם סכום של 70-90 מיליון שקל עבור 5% מהמניות, על פי נוסחה שנקבעה בהסכם, המבטאת מכפיל 12 על רווח של אקסלנס באותה שנה בתוספת הון עצמי.



בסך הכל כולל הצמדות יקבלו בירם ודויטש עבור אחזקותיהם כ-730 מליון שקל. בנוסף יקבלו בירם ודיוטש שטר חוב מחברת הפניקס אחזקות, ובמידה שהתשלומים לא יכובדו, יוכלו להעמיד את שטר החוב לפירעון מיידי.



מקורבים לבירם ודויטש מציינים כי העובדה שכל מנה בשנים הבאות תחומה בסכום מקסימלי של 90 מיליון שקל משמעותה שבשביל שבירם ודויטש יקבלו פחות מכך, אקסלנס תהיה צריכה לרדת ברווחיות שלה בשיעור חד. זאת, מבלי להביא בחשבון תוספת ברווח שנובעת לה מהעסקה לרכישת קרנות הנאמנות של פריזמה. על כן, מעריכים מקורבים לעסקה כי בירם ודויטש יפרשו מאקסלנס בעוד כשנה עד שנתיים, ולא יישארו לעבוד בה מעבר לכך.



על אף שההסכם הוא סוף לסכסוך סוער, מקורב לעסקה ציין שנותר טעם מר אפילו שההסכם קרוב להיחתם. "כסף זה לא הכל, יש גם דרך לעשות עסקים. החוויה בכללותה היתה לא נעימה ומיותרת", אמר. עם זאת במהלך העסקה תשובה גילה הערכה כלפי השניים, והערכות הן כי דויטש אף קיבל הצעה לכהן בתפקיד בכיר בדלק, שאותה דחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully