וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמהות העובדות שוב נפלו קורבן למניפולציות האוצר"

מאת מוטי בסוק

15.6.2009 / 7:12

הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר לעודד אמהות לצאת לעבודה באמצעות נקודות זיכוי ממס החל ב-2011. ההצעה נועדה לטרפד החלטת העליון כי הוצאות מטפלת יוכרו במס



>> הממשלה אישרה אתמול את הצעתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, למתן הדרגתי של נקודות זיכוי נוספות לנשים עובדות שהן אמהות לילדים עד גיל 5, החל ב-2011. בעד ההצעה הצביעו 18 שרים; שלושה שרים - גדעון סער (ליכוד), יצחק הרצוג (עבודה) וגלעד ארדן (ליכוד) - הצביעו נגד; ושרה אחת, לימוד לבנת (ליכוד) נמנעה.



הצעתו שטייניץ נועדה לטרפד את החלטת בית המשפט העליון, שהתקבלה לפני כחודשיים, לפיה הוצאות של נשים עובדות על העסקת מטפלת יוכרו לצורך זיכוי במס הכנסה.

לפי ההצעה שאושרה אתמול, מבחן האינצידנטליות (מבחן ההשתלבות ההכרחית של ההוצאה בתהליך ייצור ההכנסה) הוא התנאי העליון להכרה בהוצאות העובדים. לפיכך רשות המסים לא תכיר בהוצאות מטפלת, בהוצאות נסיעה למקום העבודה ובהוצאות דומות לצורכי הקלות במס. במקום זאת, יינתן פיצוי לנשים החל ב-2011, ולא החל באמצע 2009 או תחילת 2010, כפי שקבע ביהמ"ש העליון.



על פי הצעת האוצר ייקבע בהוראות שעה (לא בחוק) כי החל ב-2011 תינתן נקודת זיכוי במס לאמהות עובדות על כל ילד שגילו עד שנה, נוסף על נקודת הזיכוי הניתנת כיום בשווי 196 שקל; ב-2012 תינתן נקודת זיכוי נוספת על הנקודה הניתנת כיום בעבור כל ילד שגילו עד שנתיים; בשנת המס 2013 תינתן נקדות זיכוי נוספת על האחת שניתנת כיום בעבור כל ילד שגילו עד שלוש; ב-2014 תינתן נקודת זיכוי נוספת בעבור כל ילד עד גיל ארבע; החל בשנת המס 2015 תינתן לאשה נקודת זיכוי נוספת עבור כל ילד בגיל שנה עד חמש. ילדים בני 6 יקבלו החל ב-2015 נקודת זיכוי בודדת עד גיל 17.5 שנה כמקובל היום.



לטענת האוצר, עלות ההכרה בהוצאות על מטפלת לפי פסיקת בית המשפט העליון היתה 2.5 מיליארד שקל והכרה בהוצאות הנסיעה לעבודה לצורכי מס משמעה אובדן הכנסה של 4-4.6 מיליארד שקל בשנה לרשות המסים.



השר גדעון סער אמר בישיבת הממשלה: "ההצעה שאושרה אינה עומדת בקריטריונים של רוב המדינות המתקדמות בעולם". ח"כ ציפי חוטבלי (ליכוד), יו"ר הוועדה למעמד האשה בכנסת, אמרה: "רוב של גברים בממשלה לא יעצור את החלטת בית המשפט העליון".



נורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים אמרה: "חברי הממשלה הפנו עורף לרחשי הציבור והתעלמו מפסיקת ביהמ"ש העליון". יו"ר נעמת, טליה ליבני: "ההצעה שהממשלה אישרה מבזה ומבישה עד כי קשה להאמין שהשרים שתמכו בה קראו אותה. אני חשה עצב ועלבון עמוק על כך שהמשפחות והאמהות העובדות שוב נפלו קורבן למניפולציות של האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully