וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר משדר את המהומות באיראן: "יורים על המפגינים"

איילה צורף

15.6.2009 / 7:12



>> שירות טוויטר, שמאפשר כתיבת מסרים קצרים, על מעשיו של הגולש תפש תפקיד מרכזי במהומות בטהראן, שהחלו לאחר פרסום תוצאות הבחירות באיראן שלשום. למורת רוחם של רבים, התברר כי מחמוד אחמדיניג'אד, הנשיא המכהן, זכה בבחירות, מה שהוציא לרחובות מפגינים רבים שמחו נגד הנשיא החדש-ישן, תוך שהם קוראים בשמו של יריבו הפוליטי - מיר חוסיין מוסאווי.

אלא שההפגנות לא התרחשו רק ברחובות. בתוך שעות התמלא טוויטר במסרים מאנשים השוהים בטהראן, שניסו לדווח לעולם על המתרחש, ללא בקרה תקשורתית של השלטון.



"טנקים ברחובות טהראן", כתב גולש וצירף תמונה מהשטח. "משרדי תחנת הטלוויזיה אל-ערביה נסגרו. מישהו יודע למה?", כתב טוויטריסט נוסף, ואחר ענה לו: "הרשויות סגרו את התחנה". "הרשת הסלולרית בטהראן נפלה או הושבתה. לא יכולים לשלוח הודעות אס-אמ-אס כותב אחר. "יריות נשמעו ברגע זה. יורים על המפגינים. עשו rt".



האותיות rt הן ראשי התיבות של retweet. כל משתמש בטוויטר יכול לעשות retweet למסר שקיבל, וכך כל העוקבים אחריו יקבלו אף הם את המסר המקורי.



גם שירות שיתוף התמונות פליקר ממלא תפקיד מרכזי בהפצת חדשות על המהומות בטהראן. מאות תמונות גולשים הועלו לאתר ומככבות בו מתחילת ההפגנות. ניסיון לבדוק את מספר המשתמשים בטוויטר בטהראן באמצעות קומסקור או גוגל טרנדס כשלה שכן המערכות חסומות למדידת גלישה באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully