וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות התעופה הפועלות בישראל יאבדו עד 40% מהכנסותיהן ב-2009"

מאת זוהר בלומנקרנץ

15.6.2009 / 7:12

כך מזהיר מנכ"ל ארגון חברות התעופה הסדירות קובי זוסמן. לטענת הארגון, הפסד חברות התעופה בעולם השנה יהיה כ-9 מיליארד דולר



>> "אובדן ההכנסות של חברות התעופה הפועלות בישראל יגיע השנה ל-30%-40%, ויהיה גבוה מהצפוי (20%-30%) לעומת הקיץ שעבר, בשל המשבר החריף בתנועת הנוסעים לישראל וממנה" - כך אמר קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א - הארגון הבינלאומי של חברות התעופה הסדירות - בישראל.

"חברות התעופה הישראליות וחברות התעופה הזרות שפועלות בישראל, סובלות מאותו המשבר שענף התעופה הגלובלי סובל ממנו", הסביר זוסמן. "התהליך ,שהחל בקיץ שעבר, עם העלייה התלולה במחירי הדלק, השפיע לרעה על ביצועי חברות התעופה הפועלות בשוק הישראלי. המשכו של התהליך היה לקראת סוף 2008, כאשר המשבר הכלכלי העולמי התחיל לתת אותותיו גם בשוק הישראלי. כיום כל חברות התעופה, בלא יוצא מהכלל, סובלות מירידה חדה בביקושים למוצריהן; בעיקר ירידה חדה בביקוש למחלקות היוקרה בחברות התעופה".



לדברי זוסמן, הירידה בולטת מאוד גם בתחום הטסת המטענים. "חשוב להבין, כי התעופה העולמית, מטיסה למעלה מ-85% מסך הסחורות בסחר העולמי. כאשר יש ירידה של 20%-25% בתנועת המטענים, זה מראה את השבר בסחר העולמי", אמר. "הקושי של חברות תעופה גדול יותר, לאור משבר האשראי ולנוכח הקושי בקבלת אשראי להצטיידות במטוסים ולמימוש ותוכניות ארוכות טווח".



על פי נתוני יאט"א הפסדי כלל חברות התעופה יסתכמו בכ-9 מיליארד דולר ב-2009 - כפול מהאומדן המקורי. 50 חברות תעופה המובילות בעולם דיווחו על הפסד נטו של 3.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009. ביאט"א מעריכים, כי מספר הנוסעים השנה יצטמצם ב-8% לעומת 2008 והביקוש להטסת מטענים יקטן ב-17%.



"הירידות והקיטון בביקוש ימשיכו גם בישראל - אפילו בשיעורים חריפים מאלה שראינו לאחר ה-11 בספטמבר 2001; הצורך של חברות התעופה הפועלות בישראל להמשיך ולהתייעל ולהקטין עלויות, הוא צורך ארוך טווח", אמר זוסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully