וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מקדמת תביעה נגד שפיר הנדסה, שהקימה את האגף החדש, עקב מחלוקת כספית שנאמדת ב-100 מיליון שקל

מאת צבי זרחיה

15.6.2009 / 7:12

מנכ"ל הכנסת דן לנדאו: "במשמרת שלי, אני לא מוכן לחייב את החשב הכללי ואת המדינה בתשלום של עשרות מיליוני שקלים"



>> הכנסת עומדת לפרסם מכרז סגור לשכירת משרד ייעוץ משפטי חיצוני לטיפול במחלוקות הכספיות שבינה לבין חברת שפיר הנדסה שהקימה את האגף החדש במשכן - כך החליטו בסוף השבוע האחרון יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ומנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, בעצה אחת עם החשב הכללי באוצר שוקי אורן, זאת לאור חילוקי דעות של 100 מיליון שקל לגבי עלויות הקמת האגף.



האגף החדש בכנסת, המכונה "אגף קדמה", הוקם בשיטת מימון פרויקט חוץ תקציבי במסגרתו מימנה שפיר ממקורותיה את הקמת האגף והיא מופקדת על אחזקתו למשך 25 שנה. הכנסת משלמת דמי שכירות חודשיים לחברה לכל אורך התקופה, ורק בסיומה יועבר המבנה לבעלות הכנסת.

מדובר באגף שמשתרע על פני 16 אלף מ"ר וכולל מבנה מיוחד לוועדות הכנסת, אגף שבו 48 לשכות של חברי הכנסת הכוללות כל אחת שני חדרים, שירותים ומקלחת, וכן חניון קרקעי בן שלוש קומות.



בכנסת התקבלו בשנים האחרונות תביעות של שפיר המוערכות בסכום של כ-200 מיליון שקל, בין היתר, בגין תוספות בנייה שביקשה הכנסת בהקמת האגף. הכנסת תבעה מצדה משפיר כספים בשל עיכובים במסירת האגף. ההערכות הן שהמחלוקת נאמדת בכ-100 מיליון שקל.



ריבלין ולנדאו החליטו לערב בעניין את החשב הכללי באוצר לנוכח העובדה שמשרדו מתמחה בהקמת פרויקטים במימון חוץ תקציבי. בפגישה שנערכה עם אורן קבעו ריבלין ולנדאו שהכנסת תפעל בעניין בתיאום עם משרד האוצר אף שאינה כפופה לו.



בנוסף, הוחלט שחברת ענבל הממשלתית תעניק יעוץ פיננסי לכנסת בכל הקשור לפרויקט. לנדאו אמר ל-themarker כי "במשמרת שלי אני לא מוכן לחייב את החשב הכללי ואת מדינת ישראל בתשלום של עשרות מיליוני שקלים, אלא אם אדע שאני מחויב לעשות זאת.".



משפיר נמסר: "הנושא נמצא בדיונים כספיים מול הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully