וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריד בעלייה: המכירות בשבוע הספר זינקו בכ-20%-30% לעומת השנה שעברה

מאת עדי דברת-מזריץ

15.6.2009 / 7:12

מנכ"ל צומת ספרים: "אמרו שנהרוס את כל הענף עם המבצע שלנו, ועובדה שקורה הפוך. זה אומר שאנחנו באמת עם הספר"



>> ההוצאות לאור ורשתות הספרים מדווחות על עלייה ניכרת במכירות בשבוע הספר. זאת, על-אף שאלה ציפו לירידה במכירות הספרים ביריד השנתי.

"אני שומע לא מעט דיווחים טובים מהמו"לים, ואנחנו רואים עלייה של 15% בכמות המבקרים ברוב המקומות לעומת שבוע הספר בשנה שעברה", אמר אמנון בן שמואל, מנכ"ל התאחדות הוצאות הספרים. "יכול להיות שנחזור לימים הטובים של לפני חמש שנים, אז כ-800 אלף איש היו מגיעים לאירועי שבוע הספר. זאת לעומת 600 אלף מבקרים בשנה שעברה". לדברי עמי אשכנזי, מנהל שיווק ומכירות של כתר ספרים, נרשם גידול של 30% במכירות בשבוע הספר עד כה לעומת שנה שעברה. לדבריו, מדובר בגידול כספי, לכן אם מביאים בחשבון את ההנחות והמבצעים שמציעה ההוצאה, עולה כי אנשים קונים יותר ספרים.



"שיעור המימוש של מבצע 'שניים פלוס שניים' הוא מדהים - 85% מהקונים מימשו אותו. לא ציפיתי לכל כך הרבה אנשים", אמר אשכנזי. "כנראה שכל הכתבות העלו את המודעות לנושא - הסיפור עם צומת ספרים, שהוצאות הספרים סירבו להשתתף במבצע שלה, הצעת החוק של ח"כ ניצן הורוביץ שלא להוריד את מחירי הספרים בשנתיים הראשונות, התחרות הבלתי מרוסנת ועוד".



בכיר באחת מההוצאות הגדולות סיפר על גידול של 30% במכירות בבאר שבע, 18% בתל אביב ו-20% בירושלים לעומת השנה שעברה. "הכל תלוי בראש העיר ובתמיכה שהעירייה נתנה לאירוע", אמר. "באופן כללי, יש עלייה של 6% במכירות לעומת השנה שעברה. המחירים ירדו וכיום ספר עולה מקסימום 40 שקל בממוצע. אנשים כנראה מרגישים את ההזדמנות שנוצרה".



לדברי ירון סדן, מנכ"ל הוצאת עם עובד ויו"ר התאחדות ההוצאות לאור, ניכר גידול של עשרות אחוזים במכירות לעומת השנה שעברה בדוכנים של עם עובד. "העובדה שהמבחר המוצע על ידי ההוצאות בשבוע הספר גדול ביותר במחיר לא פחות אטרקטיווי, עזרה", אמר סדן. על המבצע של רשת צומת ספרים, המציע שני ספרים ב-10 שקל, אמר: "ייתכן שהם מוכרים ספר ספציפי במחיר נמוך יותר, אבל אצלנו ניתן למצוא את הסל הזול ביותר".



כפי שנחשף ב-themarker, מרבית ההוצאות לאור התנגדו למבצע של צומת ספרים, ואינן משתתפות בו. ואולם, רשתות הספרים הגדולות - סטימצקי וצומת ספרים - מדווחות אף הן על גידול במכירות. "ניכר גידול של 30%-40% במכירות לעומת השנה שעברה, ושל 25%-30% אם לא מתייחסים לחנויות חדשות, אלא רק לאלה שהיו פתוחות בשנה שעברה. כל המהומה סביב המחירים טובה לענף", אמר אבי שומר, מנכ"ל רשת צומת ספרים. "בן שמואל אמר לי שאני אהרוס את כל הענף עם ההתנהלות שלנו, ועובדה שקורה הפוך. זה אומר שאנחנו באמת עם הספר".



מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, מסרה: "המכירות עולות מיום ליום. אין ספק ששבוע הספר משפיע על רשתות הספרים לטובה, כי הוא מעלה את המודעות. אני רוצה להאמין שלא תהיה ירידה, ואפילו עלייה לעומת השנה שעברה. גם אז היו מכירות טובות, אבל השנה כולם פחדו בגלל המשבר הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully