וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: להקפיא מכרזים ברשות השידור

מאת אופיר בר-זהר

15.6.2009 / 7:12

המנכ"ל שקלאר קיבל את עמדת השר. היועצת המשפטית אישרה למליאה ולוועד להמשיך להתכנס גם בהיעדר יו"ר



>> רשות השידור בשבוע שאחרי התפטרות היו"ר משה גביש: שר ההסברה והממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, פנה אתמול במכתב לחברי הוועד המנהל של רשות השידור ולמנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, וביקש להקפיא את המכרזים הנערכים ברשות שהגיעו לשלב המעשי.

אדלשטיין כתב כי "לאור התפטרותו של יו"ר רשות השידור, משה גביש, והעובדה שבימים אלה אנו עמלים על מלאכת הרכבת מליאה חדשה לרשות, וכן בשל פניות לערכאות משפטיות העלולות להוביל לדיונים ארוכים ומיותרים, אבקשכם לבחון את הקפאת המכרזים שבנדון". שקלאר קיבל את עמדתו ומסר בעניין כי "לאור הנסיבות אני סבור שנכון לדחות את המכרזים".



המכרזים שעל הפרק הם לבחירת מנהל לתחנות הרדיו בעברית ומנהל לטלוויזיה בערבית. גורמים בשוק אמרו כי מדובר בהתערבות פוליטית לא ראויה, בעוד שגורמים בקרבת השר ציינו כי הם אינם רואים את הדברים כך.



אדלשטיין התייחס במכתבו לעתירה שהוגשה לבג"ץ ביום חמישי על ידי עו"ד זכי כמאל מחיפה בשם רזיאל תבור. בעתירה שהגיעה לידי themarker מבקש העותר צו ביניים למניעת מינוי המנהל לטלוויזיה בערבית עד למינוי מליאה וועד חדשים.



ח"כ איתן כבל (עבודה), לשעבר הממונה על רשות השידור, אמר כי "אני אמנם כבר לא מעורב בנושא, אבל חושב שגביש הוא אבידה גדולה למה שנותר ברשות השידור". על הקפאת המכרזים אמר כי "בשלב זה אני רוצה לקוות שכל שנעשה - נעשה בלב נקי וממקום נקי".



בתוך כך, קבעה היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה פונדמינסקי-מצקביץ', כי המוסדות המנהלים את הרשות - מליאת הרשות, הוועד המנהל וועדות המליאה - רשאים להמשיך להתכנס גם בהיעדר יו"ר. פונדמינסקי-מצקביץ' קובעת בחוות דעת פנימית כי המשנה ליו"ר, דורית ענבר, המשמשת גם מנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע ודירקטורית בחברת החשמל, לא תמלא את מקומו של גביש. זאת מאחר שבחוק רשות השידור מצוינים שני מקרים שבהם המשנה מחליף את היו"ר: כשנבצר ממנו למלא תפקידו, או כשהוא מתבקש לכך על ידי היו"ר. לדברי פונדמינסקי-מצקביץ', התפטרותו של גביש אינה נכללת באף אחד מהמקרים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully