וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם קוד שירלי: תוכנית מכרזי התקשורת של הממשלה

מאת אמיתי זיו

15.6.2009 / 7:12

הממשלה מתכוונת לעבור הדרגתית לתקשורת IP מנוהלת ולהוריד את מחירי דקות השיחה



>> בימים אלה מסיים מינהל הרכש הממשלתי שבמשרד האוצר בנייה וכתיבה של שורת מכרזים בתחום התקשורת. שם הפרויקט הוא שירלי - שירותים מנוהלים ליחידות הממשלה. מדובר בתוכנית רחבת היקף לשורה של מכרזים במשרדי הממשלה שהראשון שבהם יפורסם תוך כחודשיים, ומיד אחריו צפויים להתפרסם נוספים. גורם המעורב בפרויקט אמר ל-themarker כי "מדובר במכרזים בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים".



לדברי הגורם, הממשלה נמצאת בצומת דרכים מבחינת רכש תקשורת. בשנתיים הקרובות צפוי רוב ציוד התקשורת במשרדים להתיישן מה שיחייב ביצוע רכש חדש. "הניסיון של הממשלה עם תקשורת ip טוב", טוען הגורם. "בחמש קריות הממשלה שעברו כבר לתקשורת ip - בבאר שבע, ירושלים, רמלה, חיפה ותל אביב - נחסכים כמיליון שקל בשנה". הגורם הוסיף כי המכרזים יהיו רלוונטיים ל-76 משרדי ממשלה ויחידות סמך, וייערכו בתיאום עם הדרישות של מנהלי התקשורת בכל אחת מהן.

במסגרת התוכנית יבוצעו חמישה מכרזים מרכזיים. הראשון הוא מכרז לבחירת ספק מפ"א (מפעיל פנים ארצי). במכרז זה הממשלה תבחר אם להמשיך לקבל שירותי טלפוניה קווית מבזק, מספק אחר או במודל משולב. בכל מקרה אמורה הממשלה להשיג מחירי דקות שיחה נמוכים יותר מאלה המשולמים כיום. בתחום תקשורת זה פועלות, בנוסף לבזק, גם hot, סלקום, פרטנר, נטוויז'ן וסמייל. כולן צפויות לגשת למכרז.



מטרת המכרז שירותים מנוהלים היא לוותר על הצורך במרכזיות ולהחליפן בשירותי מרכזיה על בסיס טכנולוגיית ip. בארגונים שעברו לשירותים מנוהלים קל יותר להגדיל או להקטין את מספר השלוחות או לחבר שלוחות מרוחקות, וכן להוסיף או להסיר תכונות למרכזיה. התשלום לשירותי מרכזיה כזו הוא על בסיס חודשי.



מכרז נס"ר (נקודת סיום רשת). הוא מכרז קטן יותר לתחזוקה ותפעול של המרכזיות הקיימות במשרדי הממשלה.



במכרז האינטגרציה תיבחר החברה שתבצע את ההחלפה וההתקנה של רשת התקשורת החדשה. מלבד החברות שנזכרו קודם צפויות לקחת בו חלק חברות האינטגרציה שלהן אוריינטציה תקשורתית כמו בינת, טלדור ומלם-תים.



המכרז לציוד פסיווי נוגע לציוד כבילה לחיבור רשתות תקשורת.



לדברי הגורם המעורב בפרויקט, בכל המכרזים שצוינו יש יותר מספק אחד שיוכל להתחרות, וייבחר יותר מספק אחד שייתן את השירות. לפני כחצי שנה הסתיים המכרז לציוד מיתוג (נתבים) לתקשורת נתונים בהיקף של 60 מיליון שקל. במכרז הזה, שגם הוא חלק ממכרזי שירלי זכתה חברת הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully