וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל ספר זול לא צריך לצאת מהבית

מאת תמר טרוים

15.6.2009 / 7:12

TheMarker בדק היכן מוצעים המבצעים המשתלמים ביותר בשבוע הספר, על רבי המכר וגם על כמה ספרים קלאסיים. אם אתם רוצים לרכוש ספר אחד ולא להתפתות לקנות כמה ספרים בגלל מבצע כזה או אחר, ברוב המקרים התגלה האינטרנט כאפשרות הזולה ביותר


>> בשבוע האחרון נכתב רבות על המאבקים בין הוצאות הספרים לבין רשתות הספרים על המחירים. בנוסף, הוגשה הצעה לחוק שיגביל את הרשתות במתן הנחות על ספרים בשנה הראשונה להוצאתם. נדמה כי המלחמה הזו משחקת היטב לידי הצרכן, שמעוניין לרכוש ספרים, אבל רוצה לשלם עבורם כמה שפחות. ואולם בתעשייה נשמעים קולות אחרים.



"אני חושב שבסופו של דבר זה פוגע בכולם. המאבק הזה לא יכול להימשך לאורך זמן. נכון שלכאורה לצרכן יותר טוב לקנות ספר בשקלים בודדים, אבל בסופו של דבר ליוצרים כלל אין מוטיווציה לכתוב", אומר אמנון בן שמואל, מנכ"ל התאחדות הוצאות הספרים בישראל.

"סופר יחשוב פעמיים אם לשבת בבית במשך תהליך יצירה ארוך של שנה-שנתיים ולהוציא מתחת ידיו ספר, כשהוא יודע שהתמורה שיקבל עלובה למדי. "גם הרשתות לא יוכלו להתקיים לאורך זמן ממכירת ספרים במבצעים. זה שוחק את הרווחיות. יש לחנויות הוצאות רבות, וכשההכנסות יורדות בגלל שכל ספר נמכר במבצע של ארבעה ב-100 שקל במקום ספר אחד ב-90 שקל, אז נכון שמוכרים יותר ספרים, אבל הרווחים נמוכים מאוד".



אז מה הפתרון? רגולציה בנושא מחירי הספרים. הניסיון הוא לקבוע שבשנה הראשונה ליציאת ספר לחנויות, לא יוכלו לתת עליו יותר מ-10% הנחה. "מה שיקרה הוא שבמקום שהמחיר הראשוני של ספר יהיה 90 שקל ויותר כמו שהוא כיום, כי הוצאות הספרים יודעות שברגע שהספר מגיע לחנויות הוא מיד נמכר במבצעים של 50% ויותר, המחיר הראשוני יירד ל-60 שקל ועל זה יהיה עוד 10%. הדבר יבטיח את המשך הליך היצירה", אומר בן שמואל.



בינתיים, עד שהמחוקק יחליט אם לבצע את השינוי הנדרש, ניסינו לראות היכן מוצעים המבצעים המשתלמים ביותר. בחרנו ספרים שנמצאים ברשימות רבי המכר כבר שבועות רבים וגם כמה ספרים קלאסיים, וביקשנו מרשתות הספרים את מחיריהם לאחר המבצעים.



קשה לקבל מחיר לספר בודד



מרוב מבצעים לפעמים ממש מסובך לחלץ מחיר של ספר בודד. כמעט בכל הרשתות המבצעים הטובים יותר מאלצים את הקונה לרכוש יותר מספר אחד. אם הקונה מתעקש לרכוש רק את ספר אחד, לעתים הוא לא יזכה כלל להנחה.



ברשת צומת ספרים לדוגמה מוענקת הנחה של 25% על המחיר הקטלוגי של כל הספרים. ספר שמחירו הקטלוגי 90 שקל, יימכר ב-67 שקל. אבל ברשת יש מבצע נוסף: קנה ספר אחד וקבל עוד שניים בעשרה שקלים. כך למעשה הצרכן מקבל שלושה ספרים ב-100 שקל, כשמחיר כל ספר הוא 33 שקל.



ברשת סטימצקי מציעים גם כן 25% על מבחר ספרים אבל גם ספר מתנה ברכישת ספר במחיר מלא. המבצע רלוונטי גם לקנייה של יותר מספר אחד. כך בקניית שני ספרים במחיר מלא בכ-180 שקל, מקבלים עוד שניים במתנה - כלומר משלמים על כל ספר 45 שקל בלבד. בנוסף, מציעה הרשת עד ה-20 ביוני מבצע אחר: בקניית שלושה ספרים מקבלים עוד ארבעה במתנה, כלומר שבעה ספרים במחיר של שלושה. במבצעים משתתפות כ-50 הוצאות.



ברשת דיונון מציעים מבצע של 1+1 על מרבית ההוצאות. במבצע של דיונון משתתפות כ-30 הוצאות.



באתר bookme לדוגמה, מציעים ספר שני בשקל על מבחר ספרים מהוצאות רבות, ועוד הנחות של עד 40% על ספרים רבים אחרים.



ביריד שבוע הספר בתל אביב, לרוב הוצאות הספרים יש את אותם המבצעים. כמעט כולן מתהדרות במבצע של 1+1 או ב-25%-30% הנחה על ספר בודד.



כך לדוגמה, בהוצאת ידיעות אחרונות מציעים על כל קנייה של שני ספרים ספר שלישי במתנה, בהוצאת שוקן מציעים את הספר השלישי במתנה תמורת כוכבים של ישראכרט, בהוצאת בבל כל הספרים נמכרים ב-50 שקל והספר הרביעי ניתן בחינם, בהוצאת מודן על כל קנייה של ספר במחיר מלא מקבלים שני ספרים בחמישה שקלים כל אחד, בהוצאת אחוזת בית מציעים שני ספרים ב-100 שקל ובהוצאת כנרת זמורה ביתן תוכלו לרכוש שלושה ספרים ב-100 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully