וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר עולמי: זה הזמן להיות ירוק

מאת אנדרו וינסטון

15.6.2009 / 7:12

חברות חכמות ינצלו את ההכרח לחסוך בעלויות בעקבות המשבר הכלכלי - כדי להוביל יוזמות ירוקות חיוניות



>> התנועה הירוקה נמצאת בסכנה של האטה כיום, במיוחד בקהילת העסקים. חברות רבות מחזיקות בדעה המיושנת שלפיה התנהלות מודעת לסביבה עולה המון כסף. לפי אותו היגיון, במצב הכלכלי הנוכחי הן שואלות את עצמן: "האם זה באמת הזמן ליהפך לירוקים?"

רוב הדיון העולמי בנוגע לשיקום הכלכלה והחזרתה למסלול של צמיחה מתמקד במקרו-כלכלה - חבילות תמריצים גדולות שמופנות לתעשיות השונות ולכלכלה כולה. אך כיצד יכולה הכלכלה כגוף שלם לעמוד על רגליה, אם החברות אינן מצליחות להתאושש כל אחת בפני עצמה?



אני מאמין שהניסיון להיות ירוקים והחייאת הכלכלה העולמית - קשורים זה בזה. אחד מעקרונות היסוד של התנועה הירוקה הוא לעשות הרבה יותר, עם הרבה פחות משאבים. לכן, אף שהאינסטינקט מצווה לוותר על יוזמות ירוקות בזמנים קשים, מדובר בטעות עצומה.



בפועל, רוב הכוחות והמניעים שדוחפים חברות ליהפך לירוקות עדיין תקפים. למעשה, חלק גדול מאותן סיבות הפכו לבהולות יותר. משברים סביבתיים כמו שינוי אקלים ומחסור במים ממשיכים להחמיר, כמו גם פערים בין ההיצע לביקוש של נפט ומשאבים אחרים.



בעלי המניות העיקריים, במיוחד הלקוחות העסקיים שמובילים בעצמם "התיירקות" בשרשרת האספקה שלהם, דורשים כיום מחברות יותר מכפי שדרשו בעבר. אפילו העובדים, למרות המצב הכלכלי הקשה, מעוניינים לראות מידה מסוימת של מודעות לסביבה ואחריות חברתית בחברות שבהן הם עובדים ובחברות שמהן הם קונים.



למזלן של החברות, ישנה חפיפה בין הפתרונות לבעיות הכלכליות והסביבתיות. אותן אסטרטגיות וטקטיקות המשמשות לטיפול בבעיות סביבתיות לטווח הארוך יסייעו לכם לשרוד במצב הכלכלי הנוכחי. חיסכון במשאבים יחסוך לכם כסף ויפחית את פליטות גזי החממה שלכם, ובכך גם יהפוך אתכם לתחרותיים יותר כאשר מחירי האנרגיה יחזרו לעלות. מציאת דרכים יצירתיות לסייע ללקוחותיכם להפחית את השפעתם על הסביבה ולהפחית את עלויותיהם תסייע לכם לנגוס בנתח השוק של המתחרים, ועידוד העובדים שלכם לחסוך בכספי החברה ולשמר את נכסיה המשותפים יסייע לחיזוק המורל.



במובנים רבים, האתגרים הסביבתיים והכלכליים הם זהים. ביחס למשאבים הפיננסיים שלנו חטאנו במינוף יתר, והאם לא ניתן לומר שזה בדיוק מה שאנחנו עושים עם המשאבים הטבעיים שברשותנו? האם כעת הוא לא בדיוק הזמן המתאים לקצץ היכן שניתן לקצץ, אך גם לחדש ולצמוח בדרך טובות ונבונות יותר? השתקמותן של החברות שלכם והכלכלות שלנו תלויות במידה רבה בדרך שבה נוכל לטפל באתגרים אלה במקביל.



אנדרו וילסון הוא אחד ממחבריו של רב המכר "green to gold" ומחבר הספר "green recovery"



***



הסוגיה: האינסטינקט בזמן משבר הוא לוותר על יוזמות ירוקות



הפתרון: זה הזמן להיכנס לתחום, מכיוון שמדובר בהפחתת משאבים לאורך זמן



הדרך: חיפוש אינטנסיווי אחר אסטרטגיות וטקטיקות שניתן לבצע גם בימי משבר, למען הטווח המיידי והארוך



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully