וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לעבוד? בוא למשרד

מאת טום דוונפורט

15.6.2009 / 7:12

בשנים האחרונות רבו התומכים בעבודה מהבית או ממרחק גיאוגרפי גדול, בהנחה שהטכנולוגיה מאפשרת זאת. לא תמיד זה מצליח



>> בחברות רבות שעמן עבדתי היה פיזור גיאוגרפי נרחב של עובדים וצוותי ניהול. "אנחנו וירטואליים, וגאים בכך", נאמר לי באחת החברות. "אין יותר חשיבות למקום שבו אתה גר", טענו עובדים רבים של חברות וירטואליות. ואולם באחרונה נתקלתי בחברה שעושה שינוי לכיוון השני.



אקליפסיס מייצרת תוכנות עבור חברות המספקות שירותי בריאות. מטה החברה, אשר באחרונה התחלפו מנהליה, הוא באטלנטה. המנכ"ל הקודם, אנדרו אקרט, התגורר בעמק הסיליקון. הוא עשה עבודה טובה בכל המובנים, והחברה הצליחה בתחומה. עם זאת, מועצת המנהלים חשה כי החברה לא יכולה להתנהל כראוי בשלט רחוק, וביקשה מאקרט להעתיק את מקום מגוריו לאטלנטה. הוא העדיף להישאר בקליפורניה - ודחה את ההצעה.

הדירקטוריון החליט לערוך שינויים בהנהלה ומינה תחתיו את פיליפ פיד, אשר עמד קודם לכן בראש חברת תוכנה לשירותי בריאות באטלנטה. פיד התגורר אמנם במיאמי, אך הוא הסכים לשוב לאטלנטה כדי לנהל את החברה. בנאום ללקוחות החברה במאי אמר פיד: "לא ניתן להכחיש שנוח מאוד לשבת ולאכול צהריים עם מנהל נוסף וכך לפתור סוגיות בזריזות". כולנו יודעים שהוא צודק, אולם חברות רבות אינן מכירות בחשיבות שבקרבה.



כמובן שבכל חברה גדולה ישנה מידה מסוימת של פיזור גיאוגרפי. כמה מנהלים מאקליפסיס אמרו לי שאם היו מתעקשים שכולם יגורו באטלנטה, הם היו מסתכנים באובדן עובדים מוכשרים רבים. איני בטוח שניתן להביא את כל העובדים לאטלנטה, אך נראה כי המנהלים הבכירים הם הקבוצה שתרוויח הכי הרבה מקשר ישיר לעובדים.



הנרי מינצברג וחוקרים אחרים הראו כי מרבית עבודתם של המנהלים מתבססת על מפגשים קצרים, ובמקרים רבים ספונטניים. קל הרבה יותר לנהל מפגשים כאלה בהצלחה כאשר כולם עובדים בסמיכות.



המנהלים אינם היחידים אשר שבים למשרדי החברה. המעבר הגורף שעשו חברות it כגון סאן, יבמ ו-at&t למשרדים וירטואליים נמצא גם הוא בנסיגה. חברות רבות מאפשרות לעובדיהן לעבוד מהבית, אך מעטות הן אלה שנוהגות כך חמישה ימים בשבוע ו-50 שבועות בשנה. נדמה כי "רחוק מהעין, רחוק מהלב" נהפך ליותר מסתם ביטוי.



טום דוונפורט הוא נשיא המחלקה ל-it וניהול במכללת בבסון, ומנהל בה את מרכזי המחקר לניהול תהליכים וידע תעסוקתי



***



הסוגיה: האם טרנד העבודה מהבית אכן מעניק תרומה אמיתית לארגון?



הפתרון: מנהל בכיר מרוויח יותר מקשר ישיר עם עובדים



הדרך: לאפשר עבודה מהבית באופן חלקי בלבד



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully