וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגות ללא תואר

מאת סטיבן דמאיו

15.6.2009 / 7:12

גם אם אין בידך סמכות רשמית לכך - ניתן וצריך להנהיג עובדים אחרים



>> בין אם אתם מנהלים, עובדים בכירים או קבלנים עצמאיים, בשלב כלשהו בוודאי נאלצתם להתערב בביצועיהם של אנשים שאינם כפופים אליכם, ואף לשפר אותם. הניסיון לימד אותי כמה עקרונות בסיסיים להנהגה ללא סמכות רשמית.

1. הפכו את ההתלהבות שלכם מהעבודה למדבקת. מהנדסים שבאמת אוהבים מתמטיקה ופיסיקה נוטים לא רק לבנות טוב יותר אלא גם להניע אחרים (אשר אותם הם בדרך כלל לא מנהלים).



אם מה שמניע אתכם באמת הוא האתגר עצמו - ותתנו לאחרים לראות זאת - רובם ייסחפו אחרי המטרה שלכם.



2. הפגינו מצוינות מבלי להיות שחצנים או חרדים לאישור. כאשר אדם בעל אגו מנופח הוא המנהל הישיר שלכם, אתם סותמים את אפכם ועושים את מה שביכולתכם כדי להצליח למרות הצחנה.



ואולם בואו נודה על האמת: אתם לא מתכוונים לבזבז את זמנכם בהליכה אחר אדם כזה אם אין לו סמכות אמיתית עליכם. אם אנשים חשים שהמנהיג שלהם הוא בעל צורך תמידי באישור, הדבר היחיד שהוא יכול לקוות לו הן מחיאות כפיים מושתקות.



3. אל תשקיעו יותר מדי בתוצאות. מנהיג אשר אינו בעל סמכות רשמית מעורר חשד כאשר הוא מתחיל להתנהג יותר כמו הקפטן של הנבחרת ופחות כמו מדען סקרן. שניהם יודעים שהתוצאות חשובות, אך המדען מייחס חשיבות לתוצאות כשהוא מנהיג בשקט, בעוד שהקפטן נוטה לתת להן עדיפות ראשונה.



לעומת זאת, המנהיג הלא-רשמי נוטה לחקור לעומק ופחות לעמוד על המשמר. ההבדל הוא דק, וגישת המדען אינה דבר שכדאי לזייף - אך מי שיאמץ אותה במלואה יהיה מנהיג בלתי-רשמי טוב יותר.



סטיבן דמאיו מלמד אנגלית ומתמטיקה למבוגרים במרכז הלמידה הקהילתי בקיימברידג', מסצ'וסטס, ובמרכז לחוויית למידה למבוגרים בסאמרוויל, מסצ'וסטס



***



הסוגיה: איך ניתן להנהיג אנשים גם ללא תפקיד רשמי?



הפתרון: בעזרת שלושה עקרונות בסיסיים שידגימו לעובדים מדוע כדאי להם לעקוב אחריכם



הדרך: הפגינו התלהבות - זה מדבק; הפגינו מצוינות בלי להיות חרדים מאישור; התייחסו יותר לתהליך, והרבה פחות לשורה התחתונה



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully